Pinterest Ads – jak się reklamować na Pintereście?
Pinterest to wizualna wyszukiwarka pomysłów i inspiracji, takich jak przepisy kulinarne, rozwiązania do domu, inspiracje modowe, urodowe, zestawy ćwiczeń i inne. Dzięki temu staje się też miejscem poszukiwania inspiracji zakupowych. W Polsce z Pinteresta korzysta już ponad 4 mln użytkowników, z czego większość stanowią kobiety.
Reklamy na Pintereście wciąż nie są tak popularne, jak na innych platformach. Aplikacja idealnie sprawdzi się do promowania atrakcyjnych wizualnie branż, takich jak kulinaria, moda, uroda, wystrój wnętrz, sport, podróże, parenting czy śluby.
Czym Pinterest różni się od innych platform?
Treści na Pintereście nie ukazują się chronologicznie. Piny wyświetlają się, gdy użytkownicy poszukują nowych pomysłów na działanie lub zakupy. Pinterest – w przeciwieństwie do innych aplikacji – nie skupia się na dzieleniu się wydarzeniami z życia odbiorców, ale na zbieraniu i katalogowaniu pomysłów i inspiracji na spersonalizowanych tablicach.
- Szukanie inspiracji – odbiorcy używają Pinteresta, aby znajdować nowe pomysły i inspiracje do działania, a nie tylko polubić czyjeś posty lub przejrzeć najnowsze wiadomości.
- Zdobywanie nowych umiejętności – niektóre Piny zawierają wideo lub samouczki, które omawiają nowe umiejętności i czynności. Od przepisów, przez majsterkowanie, aż po treningi – ludzie uwielbiają oglądać kreatywne pomysły i wskazówki!
Od świadomości po sprzedaż – dlaczego warto reklamować się na Pintereście?
Aby w pełni wykorzystać możliwości Pinteresta, potrzebujesz konta firmowego. Po darmowej rejestracji uzyskasz dostęp do specjalnych formatów treści, niestandardowych statystyk i menadżera reklam.
Pinterest pomaga zwiększyć wyniki na całej ścieżce zakupowej klienta. Możesz:
- kreować świadomość marki;
- zwiększać ruch na Pintereście lub poza nim;
- uzyskiwać konwersje takie, jak sprzedaż online lub rejestracja.
Pinterest Ads – jak można dotrzeć do odbiorców?
Pinterest umożliwia Ci zdobywanie nowych odbiorców, powracanie z komunikacją remarketingową do istniejących klientów oraz znajdowanie podobnych grup odbiorów.
- Zdobywaj nowych odbiorców – dotrzyj do konkretnej grupy (np. miłośników zdrowych śniadań), mieszając i dopasowując informacje o tym, kim są użytkownicy i czym się interesują. Możesz kierować reklamy na podstawie zainteresowań, danych demograficznych i słów kluczowych, których szukają, lub podobieństw do istniejących odbiorców (identyczność).
- Powracaj do istniejących klientów – jeśli masz na stronie wpięty tag Pinteresta, możesz powracać z komunikacją do osób, które odwiedziły już Twoją witrynę.
- Znajdź podobne grupy odbiorców – jeśli chcesz znaleźć więcej osób podobnych do Twoich obecnych klientów, wypróbuj identyczną grupę odbiorców.
Jak się reklamować na Pinterest? Twórz Piny, które działają
Pinterest stawia na wizualnie formaty, które są atrakcyjne i inspirujące. Na tej platformie nie sprawdzą się krzykliwe hasła reklamowe informujące o totalnej wyprzedaży, zniżce -50%, darmowej dostawie czy promocji 2+1.
Najskuteczniejsze Piny są atrakcyjne wizualnie, opowiadają ciekawą historię i sprawiają, że odbiorcy klikają w nie, aby dowiedzieć się więcej.
Formaty reklamowe na Pintereście
Pinterest umożliwia promocję Pinów opublikowanych na tablicy Twojej marki lub utworzenie nowych Pinów reklamowych.
- Piny statyczne – pokaż swoje produkty i treści za pomocą obrazów.
- Piny filmowe – przyciągnij uwagę i opowiedz inspirującą historię za pomocą krótkiego formatu wideo. Najlepiej sprawdzają się filmy do 30 s.
- Piny produktowe – zwiększ sprzedaż, pokazując Twoje produkty. Reklamy produktowe zawierają jeden obraz i pozwalają odbiorcom kupować produkty znalezione na Pintereście.
- Piny karuzelowe – zaprezentuj różne cechy produktu, reklamuj kilka produktów jednocześnie lub opowiedz historię marki rozdział po rozdziale. Reklamy karuzelowe składają się z różnych obrazów, które użytkownicy mogą przewijać.
- Kolekcje Pinów – pokaż swoje produkty w ruchu dzięki formatowi hybrydowemu, który łączy zdjęcia stylu życia i filmy o nim. Kolekcje są wyświetlane w Aktualnościach na urządzeniach mobilnych w formie głównego obrazu nad trzema mniejszymi obrazami.
- Piny z pomysłem – ożyw swoją markę dzięki historiom o wciągającym, multimedialnym formacie. To zestaw wielu filmów, obrazów, list i niestandardowego tekstu w jednym Pinie. Można je promować jako reklamy z pomysłami w krajach, w których reklamy są dostępne.
Pinteres Ads – jak przygotować chwytliwe reklamy?
- Używaj wysokiej jakości pionowych obrazów/filmów, które wyróżnią się w aktualnościach.
- Spraw, by Twoja marka była w centrum uwagi. Pokazuj swój produkt na pierwszym planie, pośrodku.
- Umieszczaj logo na każdym Pinie, ale rób to estetycznie.
- Dodaj nakładkę tekstową, która znajdzie się na obrazie Pina, aby go wyróżnić. Tekst powinien być zwięzły, aby pozostał czytelny na urządzeniach mobilnych.
- Zadbaj o treść Pina. Zrozumiałe tytuły i opisy ułatwiają znalezienie Twojego Pina w wynikach wyszukiwania. Możesz użyć do 100 znaków w tytule i do 500 znaków w opisie.
- Wybierz odpowiednią długość filmu. Najskuteczniejsze reklamy filmowe trwają od 6 do 15 sekund.
- Nie mów, pokazuj. Większość użytkowników ogląda filmy z wyłączonym dźwiękiem. Użyj nakładki tekstowej lub napisów, aby przekaz był dla nich czytelny.
- Wybierz obraz na okładkę Pina filmowego, aby użytkownicy zrozumieli, o czym jest Twój film, już na pierwszy rzut oka.
- Piny z pomysłami są przeznaczone do Twoich oryginalnych pomysłów. Treści, które są wyraźnie oznaczone znakiem wodnym, nie sprawdzają się w tym formacie.
Pinterest Trends, czyli najpopularniejsze trendy na Pintereście
Narzędzie Pinterest Trends pokazuje historyczny widok najczęściej wyszukiwanych haseł w różnych regionach i krajach. Sprawdzisz w nim, kiedy użytkownicy zaczynają szukać różnych słów kluczowych, jakie tematy są popularne na Pintereście i czym interesują się konkretnie Twoi odbiorcy.
Na koniec zachęcam Cię do sprawdzenia, jakie treści cieszą się rosnącą popularnością na Pintereście i śledzenia zmian trendów wyszukiwania.
Artykuł przygotowała Beata Markunas – Senior Paid Social Media Specialist.
Od ponad 7 lat specjalizuję się w reklamach w mediach społecznościowych, a szczególnie w rozwiniętych projektach e-commerce. Gdy nie optymalizuję kampanii, prowadzę bloga o introwertyzmie, zwiedzam północne szlaki i trenuję z Hagridem, moim małym psem o wielkim temperamencie
Chcesz rozpocząć swoją przygodę z reklamami na Pinterest?
Napisz do nas i sprawdź, jak możemy Ci pomóc 😊