Najważniejsze kwestie poruszone przez Matta Cuttsa w wywiadach w 2010 roku (dotychczas):

  • Dobra treść jest ważna, ale niewystarczająca.
  • Prawdopodobnie prędkość ładowania strony została włączona do algorytmu Google. Nie powinno to mieć jednak większego odzwierciedlenia w rankingach (~ 1%). Jeśli jednak można w prosty sposób przyspieszyć stronę, to warto to zrobić ze względu na użytkowników i wyszukiwarki
  • Aktualizacja Mayday jest zamierzoną trwałą zmianą mającą poprawić wyniki wyszukiwania dla zapytań z długiego ogona. Aktualizacja nie jest związana z wdrażaniem nowego silnika Caffeine.
  • Dane zebrane przez Google Analytics nie są wskaźnikiem uwzględnianym przez algorytm wyszukiwarki, co nie wyklucza, że dane o zachowaniu użytkowników są zbierane z innych źródeł, jak np. śledzenie SERPów.
  • Zmiana IP przy zachowaniu domeny i kraju serwisu hostingowego nie powinna mieć wpływu na pozycję strony.
  • Google nie gwarantuje zindeksowania wszystkich stron dostarczonych w mapach XML. Indeksacja ma duży związek z autorytetem i zaufaniem witryny.
  • Ocena wzajemnego linkowania opiera się głównie na ocenie powiązania tematycznego witryn. Wzajemne linkowanie w stopce strony ma zwykle niską wartość.
  • Google może czasami nadpisać meta description strony w celu lepszego opisania jej zawartości. Nie można wpłynąć na zachowanie Google, ale można tworzyć unikalne i odpowiednie opisy stron.
  • Długość linku nie ma znaczenia w ocenie głębokości zagnieżdżenia strony, która jest ustalana na podstawie stryktury serwisu. Długi adres URL może mieć wpływ na siłę słowa kluczowego w URL i klikalność. Dla robota znaczenie ma ile poziomów musi pokonać od strony głównej, aby dotrzeć do strony docelowej.
  • Google nie używa w ogóle meta keywords. Matt twierdzi, że „nie traciłby na to nawet sekundy czasu.

Wywiady z marca i czerwca.

Podsumowanie wykonane na podstawie wpisu na seomoz.org

Źródło: http://www.seomoz.org/blog/matt-cutts-movie-marathon