Autor w wynikach wyszukiwaniaGoogle w czerwcu br. rozpoczęło wyświetlanie w wynikach wyszukiwania informacji o autorach zawartości, co było poprzedzone ogłoszeniem wsparcia wyszukiwarki dla znaczników autorstwa. Wprowadzane przez Google zmiany mają na celu promowanie zawartości wysokiej jakości, o której ma świadczyć autorytet autora. Publikowane treści mają być miej anonimowe, a użytkownik ma mieć możliwość łatwego odnalezienia informacji o autorze i innych jego publikacjach.

 

Adres e-mail jak autograf

 

Google widząc pozytywny odbiór prezentowania autorów treści uprościło proces implementacji znaczników autorstwa dla twórców zawartości. Jeśli w zawartości stron umieszczany jest adres mailowy autora, to Google może wykorzystać tę informację w celu powiązania treści z profilem Google+ twórcy. Adres e-mail należy zweryfikować bezpośrednio z poziomu swojego profilu Google+.

Jak ustawić adres e-mail jako znacznik autorstwa

Załóżmy, że publikujesz zawartość na stronach bloga blog.performancemedia.pl. Aby możliwe było przypisanie autorstwa, Twoje imię i nazwisko oraz Twój e-mail muszą być umieszczone w treści strony:

Autor artykułu

Autor artykułu w treści strony

Następnie należy zweryfikować swój adres e-mail (np. jan.kowalski@performancemedia.pl) w profilu Google+.

Załóż lub zaloguj się do profilu Google+

Kliknij link aby utworzyć lub zalogować się do profilu Google+. Ważne jest przesłanie zdjęcia profilowego dobrej jakości oraz wypełnienie podstawowych informacji o sobie.

Zweryfikuj swój adres e-mail

Aby zweryfikować konto e-mail w profilu Google+, postępuj według poniższych kroków:

  1. W profilu Google+ kliknij przycisk „Edytuj profil” (znajdziesz go w prawym górnym rogu będąc na stronie swojego profilu)
  2. Przejdź do sekcji „Praca” i kliknij w nią, aby ją edytować
  3. Z menu rozwijanego wybierz opcję „E-mail”
  4. W polu tekstowym wpisz adres mailowy, który ma taką samą domenę, jak witryna internetowa, w której najczęściej publikujesz treści
  5. Zmień widoczność sekcji na „Każdy w Internecie”
  6. Wprowadź zmiany klikając „Zapisz” i „Zakończ edycję”
  7. Ponownie przejdź do sekcji „Praca” i obok adresu e-mail kliknij link „Weryfikuj”.
  8. Odbierz wiadomość mailową i kliknij link weryfikujący
  9. Kont e-mail powinno zostać zweryfikowane
Weryfikacja adresu e-mail w Google+

Weryfikacja adresu e-mail w Google+

 

Poprawa wyglądu autorstwa w wynikach wyszukiwania

 

Google dodało kilka usprawnień do informacji o autorze wyświetlanych w wynikach wyszukiwania, aby użytkownicy mogli dowiedzieć się więcej o osobach tworzących treści. Teraz w wynikach wyszukiwania można zobaczyć:

Licznik kręgów – odpowiedź na oczekiwania użytkowników, którzy chcieli wiedzieć ile osób śledzi profil autora w Google+.

Dodaj do kręgów – umożliwia dodawanie autorów treści do swoich kręgów bezpośrednio z wyników wyszukiwania.

Komentarze – jeśli autor podzieli się artykułem poprzez Google+ i zostanie on skomentowany, to w wynikach wyszukiwania pojawi się link do komentarzy wpisu w Google+.

Autor w wynikach wyszukiwania Google

Autor w wynikach wyszukiwania Google

 

Informacje dla twórców zawartości zainteresowanych wyświetlaniem autorstwa w SERP Google dostępne są również w artykule Pomocy.

4 komentarzy:
  1. Ogrodnik
    Ogrodnik says:

    No dobrze, a czy w Polsce w wynikach wyszukiwania pokazuje się autor?
    Dla przykładowego zapytania: „powiedz google że jesteś autorem” nie znajduję nic, podobnie dla innych wpisów.

    Udało się komuś zobaczyć efekt wprowadzenia rel=”author” ?

  2. Przemek Sztal
    Przemek Sztal says:

    Nie zostało to wyraźnie zaznaczone w artykule, ale autorzy pojawiają się obecnie dla wybranych zapytań w wynikach wyszukiwania Google.com. Należy sie jednak spodziewać, że wkrótce zmiana ta zostanie wprowadzona w innych wyszukiwarkach, więc już teraz warto budować swój autorytet online. Podejrzewam, że w pierwszej kolejności opisy wzbogacone o autorów będą się pojawiały dla osób, które są w naszych Kręgach Google+ oraz osób o ugruntowanej rozpoznawalności online.

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz