Powiedz Google, że jesteś autorem
Google w czerwcu br. rozpoczęło wyświetlanie w wynikach wyszukiwania informacji o autorach zawartości, co było poprzedzone ogłoszeniem wsparcia wyszukiwarki dla znaczników autorstwa. Wprowadzane przez Google zmiany mają na celu promowanie zawartości wysokiej jakości, o której ma świadczyć autorytet autora. Publikowane treści mają być miej anonimowe, a użytkownik ma mieć możliwość łatwego odnalezienia informacji o autorze i innych jego publikacjach.
Adres e-mail jak autograf
Google widząc pozytywny odbiór prezentowania autorów treści uprościło proces implementacji znaczników autorstwa dla twórców zawartości. Jeśli w zawartości stron umieszczany jest adres mailowy autora, to Google może wykorzystać tę informację w celu powiązania treści z profilem Google+ twórcy. Adres e-mail należy zweryfikować bezpośrednio z poziomu swojego profilu Google+.
Jak ustawić adres e-mail jako znacznik autorstwa
Załóżmy, że publikujesz zawartość na stronach bloga blog.performancemedia.pl. Aby możliwe było przypisanie autorstwa, Twoje imię i nazwisko oraz Twój e-mail muszą być umieszczone w treści strony:
Następnie należy zweryfikować swój adres e-mail (np. jan.kowalski@performancemedia.pl) w profilu Google+.
Załóż lub zaloguj się do profilu Google+
Kliknij link aby utworzyć lub zalogować się do profilu Google+. Ważne jest przesłanie zdjęcia profilowego dobrej jakości oraz wypełnienie podstawowych informacji o sobie.
Zweryfikuj swój adres e-mail
Aby zweryfikować konto e-mail w profilu Google+, postępuj według poniższych kroków:
- W profilu Google+ kliknij przycisk „Edytuj profil” (znajdziesz go w prawym górnym rogu będąc na stronie swojego profilu)
- Przejdź do sekcji „Praca” i kliknij w nią, aby ją edytować
- Z menu rozwijanego wybierz opcję „E-mail”
- W polu tekstowym wpisz adres mailowy, który ma taką samą domenę, jak witryna internetowa, w której najczęściej publikujesz treści
- Zmień widoczność sekcji na „Każdy w Internecie”
- Wprowadź zmiany klikając „Zapisz” i „Zakończ edycję”
- Ponownie przejdź do sekcji „Praca” i obok adresu e-mail kliknij link „Weryfikuj”.
- Odbierz wiadomość mailową i kliknij link weryfikujący
- Kont e-mail powinno zostać zweryfikowane
Poprawa wyglądu autorstwa w wynikach wyszukiwania
Google dodało kilka usprawnień do informacji o autorze wyświetlanych w wynikach wyszukiwania, aby użytkownicy mogli dowiedzieć się więcej o osobach tworzących treści. Teraz w wynikach wyszukiwania można zobaczyć:
Licznik kręgów – odpowiedź na oczekiwania użytkowników, którzy chcieli wiedzieć ile osób śledzi profil autora w Google+.
Dodaj do kręgów – umożliwia dodawanie autorów treści do swoich kręgów bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
Komentarze – jeśli autor podzieli się artykułem poprzez Google+ i zostanie on skomentowany, to w wynikach wyszukiwania pojawi się link do komentarzy wpisu w Google+.
Informacje dla twórców zawartości zainteresowanych wyświetlaniem autorstwa w SERP Google dostępne są również w artykule Pomocy.