Pozycja w Google – jak sprawdzić i od czego zależy pozycja strony w Google?

sprawdzanie pozycji w google

Każdego dnia na całym świecie z wyszukiwarki Google korzystają miliony osób. W sieci szukamy zarówno informacji, jak również konkretnych produktów czy usług. Gigant z Mountain View wciąż udoskonala algorytm, tak by na zadane pytanie, użytkownik otrzymał trafną odpowiedź.

Dzięki temu nie trzeba przeszukiwać kolejnych podstron w SERP-ie (Search Engine Results Page – strona z wynikami wyszukiwania) i tracić cennego czasu, by znaleźć stronę odpowiadającą naszym potrzebom (zarówno w kwestii informacji, jak i oferowanych produktów lub usług).

W znakomitej większości wyszukiwań to pierwsze wyniki w SERPach zaspokajają potrzeby internautów na całym świecie. Nic dziwnego, że właściciele witryn internetowych dokładają wszelkich starań, aby ich strony znalazły się właśnie na pozycji TOP w wynikach wyszukiwania na kluczowe frazy i wpisywane przez potencjalnych Klientów zapytania.

Co to jest pozycja w Google?

Gdy użytkownik wpisze w pole wyszukiwarki konkretne zapytanie (frazę kluczową), to w odpowiedzi dostanie listę stron będących wynikami wyszukiwania, które według algorytmu Google najlepiej odpowiadają wpisanemu zapytaniu. Pozycja w wynikach wyszukiwania określa, na którym miejscu wśród bezpłatnych rezultatów znajdzie się strona.

Należy pamiętać, że w wynikach wyszukiwania wyświetlane są także reklamy w ramach płatnych kampanii Google Ads, wyniki geolokalizacyjne z Google Maps czy produkty w ramach kampanii Google Shopping/Merchant.

Strona z wynikami wyszukiwań w Google

Strona z wynikami wyszukiwań w Google

Google w ścisłej tajemnicy trzyma informacje dotyczące tego, jak zbudowany jest algorytm odpowiedzialny za kształtowanie pozycji w rankingu, choć jak się podejrzewa, na to, które miejsca zajmie dana strona, wpływ ma nawet kilkaset czynników.

Im wyższa pozycja strony w Google na słowo kluczowe, tym większa liczba użytkowników będzie mogła na nią wejść. W zależności od celu jaki strona realizuje, wygeneruje konkretne korzyści (w przypadku sklepów – wyższą sprzedaż, w przypadku wizytówek firm – więcej zapytań i leadów).

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Wielu właścicieli i administratorów witryn internetowych zastanawia się nad tym, co zrobić, żeby strona wyświetlała się w Google na jak najwyższej pozycji. Wiadomo, że Google tworząc ranking odwiedzanych stron internetowych na konkretną frazę kluczową, korzystają z algorytmu, który stale jest aktualizowany.

Oficjalnie Google podaje jedynie kilka wytycznych, których przestrzeganie ma się przełożyć na to, że pozycja strony w Google będzie wyższa. Konkretne czynniki składające się na algorytm są nieznane, choć wielu pozycjonerów, na bazie wieloletniego doświadczenia, jest w stanie wskazać obszary, nad którymi warto pracować, zwłaszcza, jeżeli ktoś chce, aby ilość wyświetleń strony poszybowała w górę.

Odpowiednia optymalizacja treści na wybrane słowa kluczowe

Duży wpływ na to, jak kształtuje się ranking Google, ma treść umieszczona na stronie internetowej. Wartościowy content prawidłowo zoptymalizowany pod wybrane frazy kluczowe może przełożyć się na to, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania wzrośnie.

Nie chodzi o to, aby treści maksymalnie naszpikować słowami kluczowymi. Będą one wówczas męczące dla czytelnika, a i roboty Google nie potraktuje takiej witryny przychylnie (narażamy się na karę za keyword stuffing). Wiele osób chcąc, aby pozycja słowa kluczowego w Google była jak najwyższa, przesadza z ilością użytych wyrażeń. Jednak nie tędy droga.

Kluczem do sukcesu jest złoty środek, czyli zachowanie optymalnej równowagi pomiędzy optymalizacją strony pod kątem robotów, a jej przyjaznością dla użytkownika. Frazy kluczowe warto równomiernie umieszczać w różnych miejscach na stronie. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, co zrobić, aby strona była widoczna w Google na jak najlepszej pozycji, to zwróć szczególną uwagę na:

  • wybór trafnych fraz kluczowych (od tego zależy sukces optymalizacji treści),
  • odpowiednie rozmieszczenie fraz w tekście na stronie (powinny znaleźć się one między innymi w tytule, nagłówkach czy w samej treści),
  • unikanie zduplikowanego contentu (Duplicate Content w obrębie strony i na witrynach zewnętrznych to Twój największy wróg),
  • atrakcyjność, unikalność i aktualność prezentowanych treści,
  • ciekawą formę zawierającą między innymi wypunktowania, wyróżnienia czy listy numerowane – im atrakcyjniejszy będzie tekst dla użytkownika, tym robot Google przychylniejszym okiem spojrzy na całą stronę.

Jeżeli zadbasz o optymalizację treści w serwisie, to jej widoczność z całą pewnością wzrośnie. Jednak same treści to nie wszystko. Trzeba zadbać także o odpowiedni profil linków przychodzących oraz o czynniki lokalne dla firm lokalnych.

Profil linków przychodzących

Internet to sieć naczyń połączonych. Niemal wszędzie możesz spotkać się z linkami – zarówno wewnętrznymi i zewnętrznymi. Linki wewnętrzne to te, które umożliwiają nawigację w serwisie, pozwalają przemieszczać się pomiędzy kolejnymi podstronami.

Linki zewnętrzne można podzielić na linki wychodzące oraz przychodzące:

  • Linki wychodzące prowadzą użytkownika z naszej witryny na strony zewnętrzne,
  • Linki przychodzące przekierują internautę z innych serwisów na Twoją domenę.

Najwyższa pozycja w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania jest możliwa do osiągnięcia dla tych serwisów, które dbają o zróżnicowany profil linków przychodzących. Warto zwrócić uwagę, aby serwisy linkujące były wartościowe i by profil linków wyglądał na naturalny. W przeciwnym razie Google może nałożyć filtr, a pozycja witryny spadnie w wynikach wyszukiwania nawet o kilkanaście czy kilkadziesiąt pozycji (w skrajnych wypadkach Google może nałożyć ręczną bądź automatyczną karę, usuwając stronę z wyników wyszukiwania).

Czynniki lokalne dla firm lokalnych

Ten aspekt będzie dla Ciebie istotny zwłaszcza wówczas, gdy prowadzisz biznes na lokalnym rynku. Pozycjonowanie lokalne polega na budowie widoczności witryny na pytanie powiązane z konkretną lokalizacją – może to być region kraju (np. województwo), miasto, a nawet konkretna dzielnica.

Statystyki nie kłamią – szacuje się, że blisko połowa wyszukiwań w Google jest nakierowana na usługi czy produkty lokalne. Zwróć uwagę na moment, gdy szukasz fryzjera lub mechanika. Szukasz wówczas usług w swojej najbliższej okolicy, a nie w sąsiednich miejscowościach lub na drugim końcu miasta.

Pozycjonowanie lokalne to doskonały sposób pozyskania nowych klientów dla firm działających na określonym obszarze. Na lokalne pozycjonowanie w Google wpływ ma między innymi:

  • dodanie Twojej firmy do usługi Google Moja Firma,
  • opinie,
  • optymalizacja strony on-site,
  • linkowanie skupione na frazach związanych z geolokalizacją.

Lokalne pozycjonowanie z Google pozwala zdobyć wysokie pozycje w rankingu wyszukiwania na frazy powiązane z lokalizacją, a czołowe miejsca i wysoki ranking strony w Google to większa ilość zapytań ofertowych i wyższe zyski dla firmy.

Wyniki lokalne w Google Maps

Wyniki lokalne w Google Maps

Jak sprawdzić pozycje w Google? Poznaj metody

Pozycjonując witrynę, warto na bieżąco prowadzić monitoring pozycji w Google. Dzięki temu można stale trzymać rękę na pulsie i dostosowywać strategię pozycjonowania do zmian algorytmów. Jednak, aby strona wyświetliła się w Google, musi wcześniej zostać zaindeksowana.

To, czy Twoja strona znajduje się w indeksie, możesz łatwo sprawdzić korzystając z parametru “site:adresstrony.pl”. Jeżeli po wpisaniu tej komendy Google zwróci wyniki wyszukiwania witryny – oznacza to, że strona jest zaindeksowana. Brak wyników oznacza brak zaindeksowania witryny w Google.

Komenda site

Komenda site: i informacja o braku podstrony w indeksie Google

Informacja o zaindeksowanej podstronie w Google

Informacja o zaindeksowanej podstronie w Google

Innym sposób to wykorzystanie Google Search Console – wystarczy skorzystać z opcji “pobierz jako Google”.

Pobierz jako Google

Pobierz jako Google informacja o zaindeksowanej podstronie

Jeśli już wiesz, że Twoja strona jest zaindeksowna, to znaczy, że możesz sprawdzić pozycję strony w Google na dane słowo kluczowe. Skuteczny monitoring pozycji słów kluczowych może być prowadzony na kilka sposobów. Możesz zdecydować się na:

  • ręczne sprawdzanie pozycji strony w Google – nie da się ukryć, że ręczne monitorowanie fraz to czynność, która pochłania sporo czasu, a do tego jest niezwykle żmudna i monotonna,
  • Google Search Console,
  • darmowe narzędzia – pozwalają bez dodatkowych opłat monitorować pozycję dla kilku fraz,
  • płatne narzędzia – jest to jedyna opcja dla osób, które opiekują się jednocześnie kilkoma stronami i chcą wiedzieć, które miejsce w Google każda z tych stron zajmuje na określone wyrażenia kluczowe.

Poniżej szczegółowo omawiamy każdą z przedstawionych możliwości. Nie musisz dłużej zastanawiać się nad tym, jak sprawdzić ranking strony w Google – odpowiedź masz poniżej.

Ręczne sprawdzanie pozycji

Ręczne sprawdzanie pozycji w Google jest czachłodnne oraz często niemiarodajne. Nie zniechęca to jednak właścicieli niewielkich serwisów, którzy chcą monitorować pozycję swoich witryn i nie wiedzą o dostępnych możliwościach.

Ręczny monitoring pozycji w Google może okazać się niezbyt dokładny. Jeżeli chcesz, aby otrzymane wyniki były jak najbardziej wiarygodne, to zanim zaczniesz w pole wyszukiwania wpisywać interesujące Cię frazy, pamiętaj o tym, by wylogować się ze wszystkich aplikacji Google i wyczyścić pliki cookies przeglądarki. Mogą one wpływać na preferencje użytkownika, przez co otrzymasz personalizowane wyniki.

Dodatkowym czynnikiem, który będzie mieć wpływ na wyniki wyszukiwań będzie Twoja lokalizacja. Inne wyniki na to samo zapytanie otrzymasz w Warszawie, a inne w Lublinie.

Lokalne wyniki w zależności od lokalizacji

Lokalne wyniki w zależności od lokalizacji (porównanie Lublin oraz Piaseczno)

Google Search Console

Szczegółowe informacje o stronach internetowych można znaleźć w Google Search Console. Jest to dosyć rozbudowane narzędzie (pozwala nie tylko sprawdzić, jaka jest uśredniona pozycja strony na konkretne frazy, lecz pozwala także monitorować profil linków lub stan indeksacji wszystkich podstron serwisu), z którego korzysta wielu właścicieli witryn.

Przy pomocy GSC można poznać uśrednione pozycje, jakie zajmowała strona internetowa w wybranym okresie. Istotna jest przy tym prawidłowa konfiguracja narzędzia. Zobacz poradnik jak korzystać z Google Search Console.

Każdy, kto posiada aktywne konto w Google Search Console, może sprawdzić, jaka była uśredniona pozycja strony internetowej w wybranym okresie, oraz jak kształtował się współczynnik wyświetleń czy kliknięć. Dla wielu osób cenną informacją będzie także wysokość CTR, czyli procentowy wskaźnik informujący o tym, jak przedstawia się liczba kliknięć w stosunku do ilości wyświetleń strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Sprawdzenie pozycji strony na wybrane zapytanie

Sprawdzenie pozycji strony na wybrane zapytanie w Google Search Console

Darmowe narzędzia

Jeżeli chcesz prowadzić bieżący monitoring pozycji swojej strony internetowej na niewielką ilość fraz, to możesz wykorzystać do tego bezpłatne narzędzia. Mają one jedną wadę – użytkownik ma do dyspozycji wyłącznie podstawowe funkcje. Jeżeli jednak zajmujesz się tą tematyką amatorsko, to w zupełności Ci wystarczą. Na kilka z nich warto zwrócić szczególną uwagę.

Serprobot.com

Serprobot

Serprobot

To narzędzie możesz znaleźć pod adresem https://www.serprobot.com/serp-check.php – ma same podstawowe funkcje. Jego obsługa jest niezwykle prosta. Wystarczy określić region wyszukiwarki, wprowadzić nazwę domeny i wpisać słowa kluczowe. Aby z niego korzystać, nie musisz się logować, a aktualne pozycje swojego serwisu internetowego możesz sprawdzić zarówno na komputerze, jak i na urządzeniu mobilnym.

Accuranker.com

Serp checker

Serp Checker

Wykorzystując to narzędzie, które znajdziesz na stronie https://www.accuranker.com/rank-tracker, możesz sprawdzić pozycje witryny w każdej wersji językowej wyszukiwarki Google, a nawet zobaczysz, jak strona wypada w rankingu wyszukiwarki Bing.

Z łatwością zapoznasz się z pozycjami domeny głównej, jak i subdomen. Narzędzie jest proste i intuicyjne w obsłudze. Początkujący użytkownik znajdzie dzięki niemu wszystkie niezbędne informacje.

Whatsmyserp.com

Whatsmyserp

Whatsmyserp

To kolejne zupełnie darmowe narzędzie umożliwiające sprawdzanie pozycji w Google. Możesz z niego skorzystać wchodząc na stronę https://whatsmyserp.com/serp-check/. Podobnie jak poprzednicy, również ten program jest prosty w użyciu i nie wymaga żadnej skomplikowanej wiedzy technicznej.

Darmowe narzędzia do sprawdzania pozycji stron internetowych w Google to dobre rozwiązanie, jeżeli szukasz informacji na własny użytek. W sytuacji, gdy zawodowo zajmujesz się monitorowaniem pozycji, wówczas zdecyduj się na płatne narzędzia, które posiadają o wiele więcej rozbudowanych funkcji.

Użycie profesjonalnych narzędzi

Kolejny sposób na sprawdzenie pozycji w Google to skorzystanie z płatnych narzędzi. W porównaniu do darmowych aplikacji są one znacznie bardziej rozbudowane i dostarczają o wiele obszerniejszych informacji dotyczących sprawdzanej domeny. Z takich rozwiązań korzystają przede wszystkim firmy SEO oraz zawodowi pozycjonerzy. Propozycji jest sporo, jednak na szczególną uwagę z całą pewnością zasługują:

Senuto

Senuto pozycje przykładowych fraz analizowanych przez narzędzie

Senuto pozycje przykładowych fraz analizowanych przez narzędzie

Korzystając z tego programu możesz analizować widoczność swojej strony w Google, a także porównywać ją z widocznością konkurencji . Wielu specjalistów wykorzystuje Senuto do przeprowadzania audytów SEO, a także przygotowywania raportów. Możesz zdecydować się na ręczną albo automatyczną analizę strony.

Jeżeli chcesz się zapoznać z działaniem Senuto, możesz skorzystać z dwutygodniowego darmowego okresu próbnego. Dostępne są trzy moduły, z których możesz skorzystać. Jest to analiza widoczności, baza słów kluczowych oraz monitoring.

Aplikacja mobilna Senuto

Z narzędzia możesz korzystać także przy pomocy aplikacji mobilnej. Mocnymi stronami takiej funkcjonalności jest dostępność do danych na temat widoczności strony z każdego miejsca i w każdej chwili. Aplikacja posiada przyjazny interfejs stąd korzystanie z niej jest wygodne i intuicyjne.

W aplikacji mobilnej masz trzy najważniejsze funkcje, dostęp do monitorowanych projektów, analizę widoczności oraz notyfikacje, czyli powiadomienia np. o istotnych zmianach w algorytmie wyszukiwarki czy pozycji swojej strony.

aplikacja mobilna senuto

Aplikacja mobilna Senuto. Analiza widoczności wybranej strony internetowej. Grafika senuto.com

Integracja Senuto z Google Data Studio

Bardzo przydatną funkcjonalnością Senuto jest możliwość integracji programu z Google Data Studio. W ten sposób możesz tworzyć zaawansowane raporty dla zarządu, klientów, których obsługujesz czy na własne potrzeby.

W ten sposób można prezentować różne dane dotyczące wybranych witryn np. historycznej widoczności całej domeny, pozycji strony w Google na wybrane frazy, widoczności wybranych adresów URL czy porównania z konkurencją.

Porównanie widoczności domen w Google Data Studio na podstawie danych z Senuto

Porównanie widoczności domen w Google Data Studio na podstawie danych z Senuto

Integracja danych z Data Studio pozwala zestawiać ze sobą różne dane, pochodzące z Google Search Console, Google Analytics i oczywiście z Senuto.

Dokładny opis jak wykonać integrację oraz przykłady gotowych raportów znajdziesz pod linkiem: https://wiki.senuto.com/pl/wiki/jak-stworzyc-automatyczny-raport-w-gds-wykorzystujac-gotowy-wzor.

Ahrefs

Wykres widoczności serwisu w Ahrefs

Wykres widoczności serwisu w Ahrefs.com

Kolejne narzędzie wykorzystywane na szeroką skalę zarówno przez agencje SEO, jak i przez pozycjonerów. Umiejętne korzystanie z dostępnych danych pozwala na przeprowadzenie szczegółowej analizy. Dzięki Ahrefs można niezwykle dokładnie zapoznać się z profilem linków konkretnej strony, co z kolei pomoże dopasować optymalną strategię pozycjonowania.

Ciekawą opcją jest także możliwość sprawdzenia widoczności w Google. Narzędzie dostarcza nam danych mówiących między innymi o tym, jak kształtuje się ilość widocznych słów kluczowych w określonych wyszukiwarkach.

Webpozycja

Monitoring fraz w płatnym narzędziu webpozycjapl

Monitoring fraz w płatnym narzędziu webpozycja.pl

Na korzyść tego narzędzia przemawia zarówno czytelny i estetyczny interfejs, jak i stosunkowo niska cena, która zadowoli zwłaszcza osoby z ograniczonym budżetem. Jeżeli chcesz sprawdzać pozycje wyłącznie na własny użytek, możesz wybrać Konto Darmowe, z którego poziomu w ciągu dnia będziesz mógł przeprowadzić 15 wyszukiwań. Najtańsze płatne konto pozwala wyszukiwać kilkaset fraz w ciągu dnia, natomiast opcja najszersza – Konto Agencja – to możliwość sprawdzania ponad dwóch tysięcy wyników.

SeoStation

To dosyć rozbudowane narzędzie, dzięki któremu możesz w pełni zautomatyzować proces codziennego monitoringu pozycji strony na wybrane frazy. Jakie ma zalety? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na prezentowanie wyników w niezwykle przejrzysty i atrakcyjny sposób. Analizując dostępne wykresy, dowiesz się między innymi tego, jak w określonym przedziale czasu zmieniały się pozycje wskazanej strony internetowej czy jaki był ruch w serwisie.

Jest to narzędzie, z którego przeważnie korzystają agencje SEO oraz freelancerzy specjalizujący się w pozycjonowaniu stron internetowych. Jeżeli chcesz sprawdzić funkcjonalności SeoStation, możesz skorzystać z darmowego okresu próbnego.

Zanim zdecydujesz się na któreś z proponowanych narzędzi, przetestuj wszystkie dostępne opcje – większość z nich posiada darmowe wersje próbne. Dowiesz się wówczas, które narzędzie najpełniej odpowiada Twoim potrzebom.

W jakich sytuacjach warto monitorować pozycję strony w Google?

Właściciele stron internetowych decydują się na monitoring pozycji SEO z różnych przyczyn. Jedni chcą po prostu zaspokoić swoją ciekawość, innym zależy na tym, aby sprawdzić działania konkurencji. Jeszcze inni chcą zaplanować optymalną strategię, dzięki której możliwe będzie pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Sprawdzanie miejsca w Google może być pierwszą czynnością, którą będziesz wykonywać zaraz po przebudzeniu, zwłaszcza jeżeli będziesz chciał sprawdzić, czy wdrożona optymalizacja przynosi wymierne korzyści.

Pozycjonowanie wykonuje agencja SEO lub freelancer

W sytuacji, gdy pozycjonowanie wykonuje agencja SEO lub freelancer, to monitorowanie fraz odbywa się przy użyciu profesjonalnych narzędzi, a właścicielowi strony internetowej przekazywany jest szczegółowy raport lub dostęp do dedykowanego panelu.

Agencje i freelancerzy codziennie sprawdzają, jaka jest pozycja frazy w Google. Od tego, czy strona notuje wzrosty, czy spadki uzależnione jest optymalizowanie strategii pozycjonowania i dostosowywanie jej na bieżąco do zmian algorytmu, na podstawie którego roboty wyszukiwarki dokonują indeksacji.

Jeżeli zleciłeś pozycjonowanie strony internetowej agencji SEO lub freelancerowi, to przesyłane raporty widoczności oraz pozycji w Google są świetną informacją, pozwalającą ocenić skuteczność przyjętej strategii SEO. Na tej podstawie możemy dowiedzieć się więcej o stanie witryny i sprawdzić czy pozycjonowanie przynosi zamierzone efekty.

Wykonuję działania SEO dla innej osoby

Frazy warto monitorować na bieżąco również wówczas, gdy wykonujesz działania SEO dla innej osoby. Jeżeli nie potrzebujesz rozbudowanych raportów, wystarczą Ci podstawowe narzędzia do monitorowania pozycji fraz. Dowiesz się z nich między innymi tego, kiedy strona pojawi się w Google na wysokich pozycjach. Jeżeli dane z bezpłatnych narzędzi okażą się niewystarczające, wówczas możesz sięgnąć po bardziej rozbudowane programy komercyjne.

Pozycjonuje swoją stronę WWW

Monitoring pozycji online możesz wykorzystać także wówczas, gdy samodzielnie pozycjonujesz swoją stronę internetową. Jeżeli sprawdzasz pozycje i nie dostajesz w odpowiedzi żadnych wyników, być może zastanawiasz się, dlaczego Google nie widzi mojej strony internetowej oraz co zrobić, żeby strona była w Google? Przede wszystkim sprawdź stan indeksacji – o tym, jak to zrobić, była mowa wyżej.

Komenda site

Komenda site i informacja o braku podstrony w indeksie

Część właścicieli stron internetowych decyduje się na to, aby często sprawdzać, jaka jest pozycja słów kluczowych w Google dopiero wówczas, gdy odkryją spadek zysków. Oczywiście – lepiej późno niż wcale. Jednak, jeżeli zależy Ci na płynnym rozwoju firmy i na tym, by dotrzeć ze swoją ofertą do jak największej liczby unikalnych użytkowników, to skorzystaj z któregoś z darmowych programów monitorujących i trzymaj rękę na pulsie.

Co daje wysoka pozycja w wyszukiwarce Google?

Właściciel strony internetowej, któremu zależy na dobrym wyniku finansowym, powinien zadbać o to, aby witryna wyświetlała się w wyszukiwarce Google na wysokich pozycjach. Może zadajesz sobie w tym miejscu pytanie, dlaczego jest to tak istotne, skoro można korzystać także z innych sposobów pozyskiwania klientów – np. z płatnych wyników wyszukiwania Google Ads czy z przekierowań pochodzących między innymi z mediów społecznościowych.

Bezpłatne wyniki wyszukiwania mają ogromny potencjał. Nie musisz kreować wyszukanego przekazu reklamowego. Co więcej – nie musisz płacić za to, aby użytkownik trafił na Twoją stronę (omijamy koszt CPC – cost per click). Ruch leży po stronie klientów. To oni wpisują w pole wyszukiwania określone frazy powiązane z Twoim biznesem. Są bezpośrednio zainteresowani konkretnymi produktami czy usługami.

Jedyne, co musisz zrobić, to dać im możliwość przejścia do Twojej strony z ofertą. Wyszukiwanie fraz w Google dotyczących różnych aspektów życia jest coraz popularniejsze. Wykorzystaj to do rozwoju firmy i dołóż wszelkich starań, aby poprawić pozycję swojej strony w Google. Daj się znaleźć użytkownikom, którzy szukają haseł powiązanych z Twoją ofertą!

Jak poprawić pozycje mojej strony?

Pozycjonowanie strony w Google to niewątpliwie szansa na to, aby móc pozyskać dodatkowych klientów. Jednak, aby strategia pozycjonowania przyniosła korzystny skutek, musi być prowadzona ostrożnie, a wszelkie działania powinny być dopasowane do wielkości strony oraz do jej charakteru.

Z inną intensywnością będą prowadzone działania dla ogólnopolskiego portalu newsowego, sklepu internetowego wystawiającego na sprzedaż tysiące produktów czy niewielkiej strony usługowej, która swoją ofertę kieruje wyłącznie do lokalnych odbiorców.

Pamiętaj, że pozycje Twojej strony w Google nie są stałe. Aktualna pozycja Twojej strony internetowej będzie zależeć między innymi od tego, czy podejmujesz jakieś działania pozycjonujące, czy konkurencja pozycjonuje swoje strony internetowe oraz czy w ostatnim czasie były wprowadzane zmiany w algorytmie, na podstawie którego roboty układają ranking organicznych wyników wyszukiwania.

Niekiedy możesz zauważyć, że Twoja strona spadła w Google. Może to być stan przejściowy, jednak gdy zdobywasz linki w sposób zbyt agresywny, to sprawdź, czy na Twoją stronę nie został nałożony filtr.

Czy struktura Twojej strony WWW jest przyjazna dla użytkowników?

Nikt nie lubi chaosu. Zarówno użytkownicy sieci, jak i roboty skanujące zawartość witryn internetowych również za nim nie przepadają. Jeżeli interesuje Cię wysoka pozycja w Google, zadbaj o to, aby struktura Twojej strony internetowej była przyjazna dla użytkowników, a szybko przekonasz się, że współczynnik odrzuceń znacznie spadnie.

Struktura serwisu powinna być przede wszystkim maksymalnie przejrzysta. Co to oznacza? W każdym przypadku coś innego – zgodzisz się przecież, że w serwisach informacyjnych treści prezentowane są w zupełnie inny sposób niż w sklepach internetowych. Jednak w każdym przypadku chodzi o to, aby użytkownik w jak najprostszy sposób mógł znaleźć to, czego szuka.

Przykład strony z nieintuicyjną strukturą i nawiagacją

Przykład strony z nieintuicyjną strukturą i nawiagacją

Zastanawiając się nad tym, czy struktura Twojej strony internetowej jest przyjazna dla użytkowników, zwróć uwagę na takie aspekty jak rodzaj działalności (sprzedaż produktów lub usług, serwis informacyjny, prowadzenie bloga) czy sposób prezentowania oferty.

Poprawna nawigacja w sklepie x-kom.pl

Poprawna nawigacja w sklepie x-kom.pl

Czy treść jest aktualna i posiada poprawnie zoptymalizowane nagłówki?

Na to, jak przebiega pozycjonowanie strony w Google, ogromny wpływ ma jakość prezentowanych treści w ramach prowadzonego serwisu. Widoczność Twojej witryny internetowej ma szansę znacznie wzrosnąć, jeżeli zadbasz o content wartościowy dla użytkownika.

Internauci, poszukując w sieci informacji, kierują określone zapytania do Google. Zadbaj o to, aby treści na Twojej stronie były odpowiedzią na te zapytania – olbrzymie znaczenie mają prawidłowo dobrane frazy kluczowe i optymalne rozmieszczenie ich w treściach prezentowanych w ramach serwisu. Zadbaj o to, aby informacje zamieszczane na stronie internetowej były aktualne.

Unikaj duplikowania treści, takie działanie może znacznie obniżyć ranking w Google. Zwróć także uwagę na to, aby poprawnie zoptymalizować nagłówki – nie zapomnij o umieszczeniu w nich fraz kluczowych!

Zwróć uwagę na meta tagi

Są tacy, którzy twierdzą, że znaczniki meta mają coraz mniejszy wpływ na to, jak roboty wyszukiwarki postrzegają stronę internetową. Jako że algorytm jest tajny, to nie da się tego założenia ani potwierdzić, ani mu zaprzeczyć. Jak to mówią – przezorny zawsze ubezpieczony. Jeżeli nie chcesz stracić szansy na to, żeby Twoja strona internetowa wyświetlała się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, to koniecznie zwróć uwagę na meta tagi.

Tym, co w sposób szczególny będzie Cię interesować, jest meta title oraz meta description. Jest to jeden z elementów, które zobaczy użytkownik na liście wyników wyszukiwania. Tytuł powinien być optymalnie dopasowany do witryny, a każda z podstron serwisu powinna posiadać swój unikalny tytuł. Najpopularniejsze CMS-y umożliwiają obecnie sprawne obsługiwanie znaczników meta.

Prawidłowe meta tagi na stronie

Prawidłowe meta tagi na stronie

Oprócz meta title istotny jest także meta description, czyli meta opis. To kolejny element wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Znajduje się pod tytułem oraz adresem witryny. Tworząc unikalne i atrakcyjne opisy meta, przyciągniesz uwagę użytkowników i sprawisz, że chętniej odwiedzą oni Twoją stronę internetową.

Tworząc opis meta, nie zapomnij o tym, aby umieścić w nim call to action – wezwanie do działania, obok którego żaden internauta nie będzie mógł przejść obojętnie!

Link building

Oprócz umieszczania w serwisie aktualnych treści zawierających zoptymalizowane nagłówki zadbaj też o zróżnicowany i wartościowy profil linków, czyli wykonaj odpowiedni link building. Wielu pozycjonerów, na podstawie własnych obserwacji twierdzi, że to właśnie jakość linków kierujących do witryny roboty, ma największy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego to właśnie wartościowe linki mogą sprawić, że pozycja w wyszukiwarce znacznie wzrośnie.

Istotny jest sposób pozyskiwania linków przychodzących do strony. Kiedyś liczyła się tylko i wyłącznie ich ilość, a systemy wymiany linków przeżywały swój złoty okres. Obecnie, dużo większe znaczenie niż ilość linków, ma ich jakość. Wartościowe strony to takie, które chętnie odwiedzane są przez internautów, jak np. Wikipedia.

Pozyskuj linki z takich serwisów, unikaj z kolei stron śmieciowych. Zwróć uwagę też na to, aby linkować różne słowa kluczowe. Niech anchory będą jak najbardziej zróżnicowane (exact match, zero match, url, brand) – wówczas profil linków będzie wyglądał naturalnie, a Ty znacznie zminimalizujesz ryzyko otrzymania od Google filtra.

Podsumowanie

Wysoka pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania jest niezmiernie istotna. Przekłada się na wzrost ilości odwiedzin, co z kolei korzystnie wpływa na wyniki finansowe firmy – im więcej osób wejdzie na stronę i zapozna się z firmową ofertą, tym większa jest szansa na wzrost sprzedaży towarów i usług.

Już wiesz, co zrobić, żeby strona była widoczna w Google oraz jak sprawdzić, na którym miejscu jest strona w Google. Wykorzystaj potencjał drzemiący w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i przekuj go w sukces swojej firmy.

Sprawdź ranking strony, przeprowadź jej optymalizację, zadbaj o zdywersyfikowany profil linków, a następnie porównaj unikalne wejścia na stronę. Z pewnością zauważysz różnicę. Dołóż małą cegiełkę do tego, aby zapytania do Google wpisywane przez użytkowników przełożyły się na rosnącą ilość wyświetleń Twojej strony internetowej.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 15 Średnia: 5]