Przycisk +1 i Google AdSense

Przycisk +1 został wprowadzony, aby umożliwić użytkownikom Google polecenie strony wprost z wyników wyszukiwania, lub bezpośrednio z przeglądanej witryny. Zasada jego działania jest prosta – po zalogowaniu na konto Google można polecić wartościową stronę klikając ikonkę z +1.

Na początku Google udostępniło przycisk +1 dla wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Gooogle.com. Dwa miesiące później pojawiła się dodatkowo możliwość umieszczania przycisków +1 bezpośrednio na stronach internetowych, a niespełna miesiąc potem przycisk +1 zaczął pojawiać się w innych wersjach językowych wyszukiwarki (w tym polskiej). W tym samym czasie uruchomiona została również pilotażowa wersja portalu społecznościowego Google +.

Od tamtej pory Google nieustannie stara się rozwijać funkcjonalności związane z przyciskiem +1 i Google+. Pod koniec sierpnia pojawiło się wiele nowych opcji takich, jak chociażby: możliwość dzielenia się stronami w sieci Google+, adnotacje, itd., a w połowie września Google umożliwiło rejestrację w Google + wszystkim użytkownikom.

Kilka dni temu pojawiła się natomiast możliwość dodawania przycisku +1 do reklam AdSense umieszczanych na stronie. Przycisk +1 będzie wyświetlany w reklamach displayowych – graficznych, animowanych GIF i flashowych zarówno w AdSense dla treści jak i w AdSense dla treści na telefon komórkowy.

przykład +1 w reklamie AdSense

Nadal jednak wszystkie kwalifikujące się reklamy będą konkurować na aukcji, tak jak było do tej pory, a kliknięcia +1 nie będą liczone jako kliknięcia w reklamy.

Po co zatem przyciski +1 w reklamach? Jak wpłynie na ich wartość? +1-ki maja być dodatkowym sygnałem, który będzie pomagał w określaniu trafność reklamy. Dzięki +1 użytkownicy w łatwy sposób będą mogli popierać konkretne reklamy i zwiększać prawdopodobieństwo pojawienia się ich w sieci społecznościowej. Takie polecenia mogą w końcu zachęcić czytelników do publikowania reklamy na swoich stronach, zwiększając tym samym liczbę kliknięć i prawdopodobnie przyszłe zyski.

Zastanawiać się można jednak czy użytkownicy rzeczywiście będą polecać reklamy? Tym bardziej, że wprowadzony kilka miesięcy temu przycisk +1 nie cieszy się jak na razie zbyt dużą popularnością. Wydaje się więc, że posuniecie to ma raczej na celu promowanie niezbyt popularnej jak na razie społeczności Google+? Wielu internautów nie słyszało bowiem nawet o istnieniu Google +, a wprowadzenie przycisku do każdej reklamy niewątpliwie zwiększy jego zasięg. Możliwe zatem, że jest to kolejne sprytne zagranie Google? A Wy co o tym sadzicie?

Dodam jeszcze, że w przypadku, kiedy wydawca nie chcesz, aby przy reklamach na jego stronach pojawiał się przycisk +1 może z niego zrezygnować. W tym celu wystarczy zalogować się na konto AdSense, przejść do karty Zaakceptuj lub zablokuj reklamy i w sekcji Ustawienia zaawansowane->Produkt->Treść->Ustawienia reklam społecznościowych kliknąć przycisk blokowania. Wówczas to +1 wystawiane przez znajomych użytkowników takiej strony nie będą używane do wyboru dodatkowych reklam do aukcji.

Źródło: http://adsense.blogspot.com/2011/09/1-now-making-display-ads-more-relevant.html