, , ,

Reklama w Internecie – skuteczne metody reklamy

reklama w internecie

Jeśli jesteś właścicielem firmy i słyszałeś o różnych sposobach reklamowania swojej firmy w Internecie, ale nie zrobiłeś pierwszego kroku, ten artykuł pomoże Ci zrobić krok w kierunku reklamy online.

Czym jest reklama w Internecie?

Reklama internetowa to nic innego jak właśnie reklama w Internecie. Oczywiście nie ogranicza się to tylko do komputerów – reklamę cyfrową można znaleźć wszędzie tam, gdzie masz dostęp do sieci, na przykład za pomocą urządzeń mobilnych.

Gdzie można spotkać reklamy online?

  • strony internetowe,
  • strony wyników wyszukiwania,
  • treści umieszczane w wiadomościach e-mail,
  • posty w sieciach społecznościowych,
  • inne sposoby, w jakie reklamodawcy korzystają z Internetu.

Reklama internetowa naturalnie podąża za zachowaniem użytkowników sieci. Reklamodawcy chcą umieszczać swoje reklamy tam, gdzie zobaczą je potencjalni klienci. Reklama firmy nie ogranicza się do jednego konkretnego medium lub lokalizacji – może być umieszczona prawie w dowolnym miejscu w sieci i może składać się z obrazów, tekstu, filmów, elementów interaktywnych, a nawet gier.

Kiedy reklama firm w internecie jest skuteczna?

Skuteczność reklamy internetowej, podobnie jak w przypadku każdej innej reklamy – opiera się na prostej ekonomii popytu i podaży. Reklamodawcy dążą do stymulowania potrzeby konsumentów (popytu), a następnie zaspokojenia tej potrzeby (podaży).

Jakie są główne cele reklamy online?

  • zwiększenie sprzedaży,
  • poprawa świadomości marki,
  • zwiększenie udziału głosu na rynku.

Zatem reklama firmy w internecie jest skuteczna wtedy, gdy z jej pomocą realizujemy wcześniej postawione cele. Chociaż Internet zapewnia nowe możliwości kreatywnego podejścia do reklamy, można dostrzec jej prawdziwe zalety dopiero wtedy, gdy zdamy sobie sprawę, jak śledzona (a tym samym mierzalna) jest reklama internetowa. Dlatego dzisiaj możliwe jest śledzenie wszystkich interakcji z samą reklamą – możesz z powodzeniem monitorować liczbę zrealizowanych wyświetleń, liczbę uzyskanych kliknięć, dane post-click-andview oraz liczbę unikalnych użytkowników, do których dotarła. Prowadzi to do cennych danych, które można wykorzystać do podejmowania rozsądnych, skutecznych decyzji biznesowych.

Reklamy w Internecie – podstawa twojego e-biznesu!

Już wiesz, czym charakteryzuje się skuteczna reklama – czyli taka, z której skorzysta Twój e-biznes. Jeśli jednak chcesz cieszyć się z tej skuteczności, musisz właśnie wiedzieć, do czego ma Ci służyć, jaki jest jej cel i czego od niej oczekujesz. Będzie Ci łatwiej, gdy uświadomisz sobie jak różne mogą być cele kampanii reklamowej prowadzonej w internecie. Reklama, czy to online, czy offline, ma wiele celów.

Jakie cele są najbardziej charakterystyczne dla reklamy internetowej?

  • prowadzenie bezpośredniej reakcji i sprzedaży,
  • budowanie wizerunku marki,
  • tworzenie popytu,
  • zaspakajanie popytu.

Wszystkie formy marketingu cyfrowego muszą długofalowo zwiększać ruch i sprzedaż. Jednak natychmiastowość reklamy internetowej również napędza ruch i sprzedaż w krótkim i średnim okresie. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy w mediach, metody reklamy online sprawiają, iż może od razu zmienić potencjalnego klienta w rzeczywistego klienta. Co więcej, można dokładnie zmierzyć skuteczność kampanii reklamowej online w tym zakresie.

Uświadomienie ludziom marki lub produktu jest ważnym długoterminowym celem każdego marketera. Gdy klienci o tym wiedzą, są bardziej skłonni zaufać marce. Im lepiej znana jest marka, tym więcej może zarobić, a ostatecznym celem jest sprzedaż większej ilości produktu lub usługi. Reklama internetowa jest w dużej mierze wizualna, co czyni ją idealnym kanałem do promowania wizerunku marki i zapoznawania ludzi z jej kolorami, logo i ogólnym stylem.

Jeśli chodzi o tworzenie i zaspokojenie popytu to w pierwszym przypadku warto przypomnieć, że kreowanie zapotrzebowania klienta to proces.

Z jakich etapów składa się proces kreowania zapotrzebowania klienta?

  • informowanie,
  • przekonywanie,
  • przypominanie.

Klienci nie mogą chcieć tego, o czym nie wiedzą. Reklamy w internecie muszą przekonać ich o tym, czego powinni chcieć i dlaczego powinni tego chcieć. Reklama internetowa to świetny sposób na przekazanie unikalnych punktów sprzedaży (USP) produktu, pomagając stymulować popyt i przypominając klientom o produkcie i dlaczego go chcą. Później – gdy ktoś chce produktu, musi dowiedzieć się, jak zaspokoić to pragnienie. W tym momencie ważne jest, aby marketer pokazał klientowi, w jaki sposób jego konkretna marka lub produkt najlepiej spełni tę potrzebę.

Formy reklamy internetowej

Jak wspomnieliśmy na początku naszego przewodnika – istnieje wiele różnych sposobów wyświetlania reklam online. Poniżej omawiamy niektóre z najczęstszych opcji. Sęk w tym, by pamiętać, że reklama online jest w stanie zwiększyć natychmiastową sprzedaż i konwersje – o ile jej forma jest odpowiednio dopasowana do celu przyświecającego firmie. W przeciwieństwie do innych mediów reklamowych, konsument może jednym kliknięciem przejść od reklamy do sprzedawcy. Ze względu na połączony charakter Internetu, działania online bez względu na obraną formę reklamy online są wysoce śledzone i mierzalne, co umożliwia kierowanie reklam oraz dokładne śledzenie i mierzenie skuteczności reklamy. Liczą się zatem przede wszystkim pomysły na reklamę firmy – bo w internecie dzisiaj niemal każda ich forma może być śledzona pod kątem sukcesu.

Jak dobrać kanały reklamy w internecie?

Planując kampanię, ważne jest, aby wiedzieć, w jaki sposób reklama będzie opłacana i jakie reklamy oferują wydawcy. Wiele z tych problemów można rozwiązać, korzystając z usług firmy specjalizującej się w wyświetlaniu reklam, planowaniu mediów i zakupie mediów. Współpraca z agencją, która zajmuje się tematem profesjonalnie zdaje się być najlepszym sposobem na to, by zwiększyć szanse na realizację obranych celów kampanii – a to jest możliwe wtedy i tylko wtedy, gdy właśnie reklama dla firm jest pokazywana w odpowiednich kanałach. Wiedza i doświadczenie fachowców zajmujących się reklamą na co dzień jest tutaj nieocenionym zasobem, na kanwie którego warto planować całą strategię reklamową marki.

Reklama internetowa: Pay Per Click (PPC)

CPC oznacza koszt za kliknięcie i o taki model rozliczeń często opiera się naprawdę skuteczna reklama w internecie. Oznacza to, że reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy jego reklama zostanie kliknięta przez zainteresowaną stronę, niezależnie od tego, ile razy została obejrzana. Reklama CPC jest zwykle kojarzona z reklamą w wyszukiwarce, chociaż stała się bardzo popularna również w reklamach displayowych, zwłaszcza w przypadku korzystania z sieci reklamowych. Banery mogą być wyceniane w ten sposób, gdy celem jest zwiększenie ruchu i konwersji. Jest to również metoda płatności stosowana czasami w marketingu afiliacyjnym, gdy celem jest przyciągnięcie ruchu do nowej witryny.

Dla kogo reklama Google Ads – linki sponsorowane?

Firmy na całym świecie, jeśli mają stronę internetową, zdały sobie sprawę z siły Google Adwords w kierowaniu do niej kwalifikowanego ruchu, a tym samym zwiększaniu sprzedaży. Dzieje się tak, ponieważ reklamy Google Ads pomagają firmie zyskać możliwość pojawienia się na szczycie wyników wyszukiwania Google (SERP) – ponad wynikami organicznymi. Ponadto posiadanie kanału marketingowego, który jest bezpośrednim odzwierciedleniem wysiłku, który w niego wkładasz, jest świetnym narzędziem, które można mieć w ramach każdego planu marketingowego. Nie jest to darmowa reklama w internecie – wręcz przeciwnie, można w nią włożyć naprawdę duży budżet. Jednak przy pomocy profesjonalistów, którzy pomogą ukierunkować linki sponsorowane do odpowiednich grup odbiorców – ta forma reklamy może przynieść ogromne korzyści niemal dla każdej firmy, w dowolnej branży.

Reklamy na Facebooku

Jak mówi popularne przysłowie XXI wieku: „Jeśli nie ma Cię online, to nie istniejesz” – można to dzisiaj powiedzieć również o firmach, które nie wykorzystują wielu zalet mediów społecznościowych w marketingu. Facebook to jedna z najpopularniejszych sieci internetowych, a promocja firmy w internecie z pomocą tego kanału sprzedaży jest zwykle strzałem w dziesiątkę. Ze względu na swoje globalne członkostwo jest zalecanym nośnikiem reklamy zarówno dla dużych, jak i małych firm. Reklama na Facebooku również okazała się realną alternatywą dla innych form płatnych strategii. Reklamy leadowe na Facebooku znacznie ułatwiają potencjalnym klientom dostarczanie Ci szczegółów, bez względu na to, z jakiego urządzenia korzystają. Formularz reklamowy, który pojawia się natywnie w Twoim pliku danych, pozwala klientom prosić o informacje o towarach lub usługach, a także o zaplanowanych spotkaniach. Facebook pomyślał o wszystkim!

Pozycjonowanie strony w wynikach organicznych wyszukiwarek – SEO

Marketing w wyszukiwarkach jest niezbędny w planie marketingu internetowego każdej firmy. Search Engine Optimization (SEO) to proces zwiększania widoczność strony internetowej w naturalnych lub bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron ma zalety, ale także wady, które wymagają starannego rozważenia, zanim zdecydujesz się na obranie tej drogi do rozwoju firmy. Jedną z największych zalet pozycjonowania sklepów internetowych i firmowych witryn jest możliwość śledzenia długoterminowych wyników Twoich wysiłków. Dzięki darmowym narzędziom SEO będziesz mógł zobaczyć wiele danych.

Jakie informacje pozyskane z kampanii SEO warto śledzić?

  • jaki ruch uzyskuje Twoja witryna,
  • na jakie słowa kluczowe masz pozycję w rankingu,
  • ile czasu odwiedzający spędzają na każdej stronie.

Wyniki te zapewniają niemal natychmiastową informację zwrotną o wszelkich dostosowaniach słów kluczowych, które należy wprowadzić, które strony mogą wymagać poprawy i skąd pochodzi ruch.

Marketing treści, czyli content marketing

Kolejna reklama w internecie to tworzenie treści, czyli content marketing. Czy zastanawiałeś się już, jak przenieść swoją strategię marketingu cyfrowego na wyższy poziom? Marketing treści to skuteczna metoda na osiągnięcie tego celu. Ten proces jest w stanie przyciągnąć i zaangażować grupę docelową – wszystko przy niedużej inwestycji. Marketing treści umożliwia stworzenie wciągającego środowiska, w którym potencjalni klienci mogą odkryć, w jaki sposób Twój produkt lub usługa rozwiążą ich problemy lub zrealizują ich pragnienia. Stosując tę strategię, możesz skłonić klientów do decyzji o zakupie.

Blog firmowy

Jeśli nie znałeś jeszcze do tej pory koncepcji blogowania – warto wiedzieć, iż jest to w zasadzie fantastyczny sposób na rozszerzenie swojej witryny o świeże i angażujące treści. Daje Twojej firmie głos i pozwala odbiorcom połączyć się z Tobą. Udostępnianie informacji za pośrednictwem bloga może mieć realny wpływ na Twoją firmę, więc jeśli jeszcze nie dodałeś strony bloga do swojej witryny, czas zastanowić się, czy nie byłoby mądrym posunięciem dla Twojego biznesu wprowadzenie takiej formy reklamy w internecie. W końcu ogromna ilość marketerów twierdzi, że treści na blogu są ich głównym priorytetem w marketingu przychodzącym – warto z tego skorzystać.

Media społecznościowe – social media

Wiele platform mediów społecznościowych oferuje opcję reklamy, ponieważ jest to ich główne źródło przychodów. Media społecznościowe mogą być doskonałym miejscem dotarcia do potencjalnych klientów, ponieważ zazwyczaj możesz bardzo precyzyjnie kierować reklamy na podstawie danych demograficznych dostarczonych przez użytkowników.

Facebook

Facebook to największa platforma w mediach społecznościowych, na której możesz promować swój biznes i docierać do potencjalnych klientów. Nie jest to pojedyncza platforma, oferuje rodzinę aplikacji i usług, takich jak Instagram, Messenger i Audience Network. Po prostu Facebook to jedna z najbardziej opłacalnych i wydajnych platform do promocji i reklamy biznesu.

Instagram

Liczne korzyści oferuje platforma społecznościowa Instagram i to wszystkim osobom, które chcą wykorzystać tę aplikację do marketingu swojego biznesu. Wynika to z faktu, że dziś miliardy ludzi korzystają z tej platformy, a użytkownicy są również dość aktywni na tym portalu społecznościowym. Dlatego, jeśli interesuje Cię reklama strony internetowej z pomocą IG, która pomoże promować markę – wiedz, że dbając o ten kanał marketingowy naprawdę możesz zdobyć prawdziwych i wielu klientów dla swojej firmy. Dlatego jeśli chcesz zwiększyć zasięg swojej firmy, powinieneś również wybrać tę platformę do marketingu swojej firmy.

Twitter

Twitter oferuje samoobsługową platformę reklamową z kilkoma opcjami i pozwala na określony stopień ukierunkowania. Usługa jest wciąż stosunkowo nowa, co oznacza, że często się zmienia i nie wszystkie opcje mogą być dostępne dla wszystkich regionów lub kont użytkowników. Warto jednak i to miejsce dopisać do listy tego, jakie reklamy na stronach internetowych mogą być korzystne dla Twojej marki.

TikTok

TikTok to platforma społecznościowa, która udostępnia krótkie filmy. Niektóre marki używają TikTok wyłącznie dla zabawy i świadomości marki. Inne używają go do łączenia świadomości marki i marketingu afiliacyjnego, a także do marketingu własnych produktów i usług. TikTok oferuje również ukierunkowane, płatne reklamy.

Youtube

Ponad 300 godzin materiałów wideo przesyłanych jest co minutę do YouTube, a ludzie znajdują w tym miejscu tysiące filmów na każdy temat. Marki również mogą wykorzystać YouTube z korzyścią dla swoich celów biznespwych. Korzystanie z YouTube dla Twojej firmy może być opłacalnym sposobem na zwiększenie liczby odbiorców tylko wtedy, gdy regularnie korzystasz z niego w ramach strategii marketingu wideo. YouTube Marketing może generować niewiarygodny ruch na Twoich kanałach, zatem promowanie firmy w internecie w ten sposób ma sens.

Pinterest

Pinterest stał się najszybciej rozwijającą się siecią mediów społecznościowych. Chociaż z tej platformy korzystają głównie kobiety, widać, że również coraz więcej mężczyzn dostrzega zalety tej wyjątkowej strony zarówno do użytku osobistego, jak i biznesowego. Firmy kreatywne zyskują cenny udział w działaniach na Pintereście, a nawet zwiększają liczbę odwiedzających witrynę z pomocą pochodzących z tego kanału docelowych odbiorców.

Współpraca z influencerami

Influencer marketing jest zasadniczo strategią, którą firmy wdrażają w celu promowania swoich produktów i usług, łącząc siły z użytkownikami mediów społecznościowych lub blogerami, którzy mają ogromną liczbę obserwujących. Influencer marketing działa, ponieważ ludzie często ulegają wpływom innych osób i pokładają duże zaufanie w rekomendacjach publikowanych przez influencerów w mediach społecznościowych.

Google Moja Firma + Google Maps

Z racji tego, że Internauci cały czas w dużym stopniu polegają na Google, aby znaleźć odpowiedzi na najbardziej palące pytania, Google staje się dużą częścią tego, jak użytkownicy odkrywają produkty i usługi w ich okolicy. Możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, że Google Moja Firma + Google Maps to darmowa reklama w internecie i łatwe w użyciu narzędzie dla firm i organizacji do zarządzania swoją obecnością online w Google. Warto się zapoznać z tym tematem bliżej.

Marketing wirusowy

Marketing wirusowy jest prawie oczywisty – to marketing lub reklama, która rozprzestrzenia się jak wirus. Jest to forma marketingu, która może szybko wygenerować zainteresowanie, szum wokół marki i potencjalną sprzedaż produktu lub usługi. Kampania wirusowa ma na celu skłonienie widzów do dzielenia się treścią wśród rówieśników, którzy następnie dzielą się nią ze swoimi i tak dalej – rozprzestrzeniając się jak wirus.

Remarketing

Remarketing to taktyka wyświetlania ukierunkowanych reklam osobom, które już odwiedziły lub podjęły działania w Twojej witrynie. Z technicznego punktu widzenia ta promocja firmy w internecie to proces wykorzystywania tagu javascript (zwanego pikselem) do umieszczenia pliku cookie w przeglądarce użytkownika. Plik cookie informuje następnie platformę remarketingową o wyświetlaniu określonych reklam displayowych za pośrednictwem wymiany reklam na podstawie stron lub produktów, z którymi użytkownik korzystał lub wyszukiwał w Twojej witrynie lub aplikacji.

Reklamy na YouTube

Jedną z wielu zalet marketingowych YouTube jest to, że działa też jako solidna platforma reklamowa. Działa przez Google Adwords, ale nie przypomina standardowej płatnej reklamy. Pozyskiwanie ruchu organicznego w YouTube jest już niesamowicie potężne. Płatny ruch może zapewnić Twojej firmie jeszcze wyższy zwrot z inwestycji. To skuteczna reklama strony internetowej zgodna z trendami.

E-mail marketing

Email Marketing jest wciąż jednym z najbardziej efektywnych i dochodowych kanałów marketingu. Pomimo rozwoju marketingu w mediach społecznościowych, e-mail marketing ma duży zwrot z inwestycji. Kanał ten pozwala na segmentację i personalizację kampanii na podstawie zainteresowań i ewidencji zakupowej użytkowników.

Ile kosztuje reklama w Internecie?

Jeśli rozważasz reklamę online po raz pierwszy, koszt jest prawdopodobnie jednym z Twoich głównych problemów. Niestety uzyskanie konkretnych odpowiedzi na temat tego, ile będziesz musiał wydać, aby zobaczyć wyniki, może być trudne. Koszt reklamy w Internecie zależy od kilku rzeczy.

Jakie czynniki wpływają na koszt kampanii online?

  • to, z jakich kanałów korzystasz,
  • kto zarządza kanałami reklamowym,
  • jakie są Twoje cele.

Na przykład sam marketing w mediach społecznościowych będzie miał zupełnie inną cenę niż zatrudnienie agencji SEO lub uruchomienie intensywnej kampanii PPC.

Sprawdź również: Ile kosztuje SEO?

Podsumowanie

Reklamy online można wykorzystać do dotarcia do dużej liczby odbiorców, a inne taktyki marketingu cyfrowego mogą posłużyć do dalszego udoskonalenia i zaangażowania tej grupy odbiorców. W szczególności reklama w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla budowania społeczności wokół marki. Pewne jest, że żaden biznes nie może stać obojętnie wobec tego, jakie korzyści oferuje dzisiejsza reklama w internecie – o ile jest nastawiony na sukces. Reklama online nie jest już dzisiaj dodatkiem – to podstawa marketingu dla każdej firmy.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 11 Średnia: 5]