Allegro Ads – Co to jest i na czym polega ta forma reklamy na Allegro?

allegro ads co to

Wykorzystanie możliwości reklamowania się na dużych platformach internetowych to szansa na dotarcie do bardzo dużej liczby odbiorców w jednym miejscu. Odpowiednio wykorzystana reklama Allegro, jest w stanie przynosić doskonałe efekty przy zwiększaniu sprzedaży. Taka forma reklamowania się może być wykorzystywana zarówno przez firmy, dla których platforma Allegro jest podstawowym miejscem realizowania sprzedaży internetowej, jak też przez firmy, które wykorzystują sprzedaż internetowe, jako dodatkowe źródło uzyskiwania dochodów. Właściwie przygotowane kampanie reklamowe Allegro ads pozwalają zapewnić uzyskanie doskonałych rezultatów.

Czym jest Allegro Ads?

Allegro Ads to system reklamowy przygotowany na platformie sprzedażowej Allegro. Jest jedną z form reklamy w Internecie. Możliwości, które oferuje marketplace Allegro, mogą być wykorzystane w ramach prowadzonych kampanii reklamowych. Poszczególne formaty reklam mogą być wykorzystane w celach uzależnionych od konkretnej kampanii. Jednym z powodów wykorzystania systemu reklamowego Allegro może być pozycjonowanie Allegro. Firmy mogą decydować się również na promowanie marki, choćby jako producent konkretnych produktów. System reklamowy Allegro działa podobnie jak systemy reklamowe przygotowane dla użytkowników innych, dużych portali internetowych.

Dla kogo jest reklama na Allegro?

Możliwość korzystania z różnych form reklamy sprawia, że allegro reklama może być z powodzeniem wykorzystywana przez firmy, które są producentami produktów, jak też sprzedawcami. Odpowiednie promowanie na Allegro może przynosić szczególne korzyści sprzedawcom, którzy realizują sprzedaż bezpośrednio za pośrednictwem Allegro. Z łatwością można przygotować reklamy, które mogą skutecznie promować Allegro akcje. Jednak również firmy, które nie realizują sprzedaży na Allegro w sposób regularny, mogą sporo zyskać przy wykorzystaniu reklam Allegro. Dopasowane do indywidualnych potrzeb narzędzia Allegro pozwalają przynieść odpowiednie efekty. Zwiększyć można w ten sposób świadomość marki, jak też dotrzeć do potencjalnych klientów zainteresowanych wybranymi produktami.

Zalety korzystania z Allegro Ads

Do podstawowych korzyści związanych z wykorzystaniem ads allegro.pl można zaliczyć:

  • przejrzystą formę rozliczeń, gdzie płaci się jedynie za dokonane przez użytkowników kliknięcia lub za wyświetlenia (w formie CPM),
  • możliwość korzystania z rozbudowanych statystyk w czasie rzeczywistym,
  • wygodne narzędzia do kontrolowania i zarządzania reklamami,
  • przyjazny dla użytkowników interfejs.

Gdzie pojawiają się reklamy Allegro Ads?

Reklamy Allegro pojawiają się na platformie sprzedażowej. W zależności od dokonanego wyboru przy planowaniu kampanii reklamowej poszczególne reklamy mogą pojawiać się w nieco innych miejscach. Obejmuje to między innymi wyniki wyszukiwania. Jednak reklama na Allegro może pojawiać się również w ramach sponsorowanych ofert, które umiejscowione są na stronie przedmiotu. Wybrać można również miejsca na reklamę na lewo od wyników wyszukiwania. Takie miejsce znajduje się na platformie sprzedażowej Allegro pod filtrami.

Sprawdź również ofertę: Pozycjonowanie sklepu internetowego

Prowadzenie kampanii Allegro Ads krok po kroku

Planowanie kampanii na Allegro powinno się rozpocząć od odpowiedniego określenia typu kampanii. Warto odpowiednio pogrupować reklamy w ramach grup reklam. Ułatwia to zarządzanie Allegro reklama. Korzystać można z trzech poziomów struktury kampanii.

Obejmuje to kampanię – grupy reklam i oferty. Pozwala to wykorzystać narzędzia Allegro ułatwiające nie tylko planowanie kolejnych kampanii, ale również zarządzanie już trwającymi kampaniami.

Tworzenie konkretnej kampanii zaczyna się od odwiedzenia panelu użytkownika na Allegro Ads. Następnie można wybrać typ kampanii. Pozwala to dodać nową grupę reklam. Warto nadać jej nazwę powiązaną z promowanymi produktami. Ułatwi to również wykorzystanie w przyszłości darmowe statystyki Allegro.

logo allegro ads

Planer kampanii Allegro Ads

W systemie reklamowych Allegro dla przygotowujących kampanie został przygotowany specjalny Planer kampanii. Za jego pośrednictwem można wyszukać wyrazy i frazy, które wpisują klienci portalu. Pozwala to znacznie lepiej dopasować tytuły ofert do zapytań kierowanych w wyszukiwarce przez potencjalnych klientów.

W ten sposób Allegro reklama może znacznie lepiej trafiać do potencjalnych odbiorców. Wykorzystanie Planera ma zapewnić możliwość przygotowania znacznie bardziej dopasowanych, skutecznych kampanii reklamowych. Takie narzędzia Allegro mają za zadanie znacznie zwiększyć możliwość docierania do wybranych grup odbiorców.

Kampanie reklamowe Allegro Ads jako alternatywa dla sklepów internetowych

Warto brać pod uwagę, że Allegro akcje reklamowe mogą być tak samo skuteczne, jak te realizowane w Google. Serwis Allegro to miejsce, które jest jednym z najważniejszych dla Internautów, którzy szukają konkretnych produktów i ofert. W ten sposób system reklamowy Allegro może doskonale sprawdzić się, gdy realizuje się pozycjonowanie Allegro. Nie jest do tego niezbędne posiadania własnego sklepu internetowego.

Sprawdź również: Słowa kluczowe w SEO

Rodzaje reklam

W systemie Allegro występują różne formaty reklam, do których można zaliczyć oferty sponsorowane, reklamy graficzne, reklamy zewnętrzne i reklamy dla marek. W ten sposób promowanie na Allegro można dopasować do konkretnych potrzeb.

Oferty sponsorowane Allegro Ads

  • najskuteczniejszy sposób promowania na Ads Allegro.pl,
  • rozliczane w modelu CPC,
  • pozwalają promować się we wszystkich ofertach, bestsellerach, produktach wybranych manualnie.

Reklama graficzna Allegro Ads

  • tego typu reklama na Allegro ma na celu zapewnić uzyskanie jak największej ilości wyświetleń,
  • pozwala wybierać banery według logotypów, treści reklamowych do 35 znaków, zdjęć.

Reklamy zewnętrzne Allegro Ads

  • pozwalają na skuteczne dotarcie do użytkowników, którzy do tej pory nie byli zainteresowani ofertami konkretnej firmy,
  • dają możliwość wykorzystania różnych formatów reklam Ads Allegro i konkurowanie z tradycyjnymi sklepami internetowymi.

Allegro Ads dla marek

  • przygotowane z myślą o dużych markach,
  • pozwalają wykorzystać konkretnych Sprzedawców Allegro, z którymi podejmie się współpracę w celu promowania własnych produktów,
  • zapewniają lepszą optymalizację działań reklamowych w Internecie.

Najczęściej zadawane pytania – Allegro Ads FAQ

Wielu klientów zadaje pytanie, czym jest budżet dzienny w Allegro Ads. Budżet dzienny to ustalona z góry kwota dziennych wydatków, które zostaną przeznaczone na reklamę wybranych wcześniej ofert. Taki budżet na promowanie na Allegro ofert można ustalać w cyklach siedmiodniowych. Każdy cykl liczony jest od poniedziałku do niedzieli. Po ustaleniu budżetu dziennego wydatki na reklamę nie będą przekraczały kwoty budżetu dziennego pomnożonej przez kolejne dni do końca tygodnia, a w ramach danego cyklu siedmiodniowego. Pozwala to znacznie lepiej wykorzystać budżet reklamowy. W zależności od ruchu użytkowników na portalu Allegro budżet będzie odpowiednio dopasowywany.

Jak jest rozliczana reklama Allegro?

Przy realizowaniu kampanii reklamowych za pośrednictwem serwisu Allegro możliwe jest konfigurowanie budżetów dziennych i całkowitych. W pierwszym przypadku określana jest maksymalna kwota do zainwestowania w reklamę w skali jednego dnia. W drugim przypadku ustalany jest całkowity budżet na cały okres kampanii. Następnie Allegro ads są rozliczane w modelu rozliczania każdego kliknięcia reklamę. Jest to różnica w stosunku do tych serwisów, w których wykorzystywany jest model płatności za konkretne wyświetlanie jednostki reklamowej.

Reklama na Allegro wyświetlana jest jedynie w widocznych miejscach na listach ofert. Płatność dotyczy pojedynczego kliknięcia ofertę przez potencjalnego klienta. W tym celu wykorzystywany jest wskaźnik MAX CPC. CPC to „koszt za jedne klik”, który ustalany jest przez tworzącego kampanię. Wykorzystać można również najbardziej efektywne stawki sugerowane przez system.

Źródło: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/wprowadzenie-do-allegro-ads-KMBmv9dLmSR

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 7 Średnia: 5]