Autorstwo w wynikach wyszukiwaniaArtykuł jest luźnym tłumaczeniem wpisu z bloga Google: rel=”author” frequently asked (advanced) questions.

Zapraszamy do dyskusji w komentarzach odnośnie wątpliwości w stosowaniu znaczników autorstwa i ich przyszłości w wynikach wyszukiwania. Czy Google udostępni znacznik autorstwa dla stron Google+? Czy w wynikach wyszukiwania pojawią się strony z kilkoma autorami? Jak ważny jest/będzie autorytet autora dla rankingu stron?

Na jakich stronach stosować znaczniki autorstwa?

Znaczniki autorstwa powinny być stosowane na stronach z pojedynczym artykułem danego autora, składających się głównie z treści napisanych przez tego autora i wyraźnie podpisanych nazwą autora taką samą, jak na profilu Google+.

Czy autorem może być fikcyjna postać?

Google chce uwydatnić w wynikach wyszukiwania konkretne osoby – autorów treści. Znacznik autorstwa powinien być powiązany z profilem danej osoby, a nie z firmową stroną Google+.

Jak wskazać autorstwo różnych wersji językowych artykułu?

W przypadku, gdy jeden artykuł występuje w różnych wersjach językowych, należy te wersje językowe powiązać z tym samym profilem Google+ autora.

Czy można wskazać kilku autorów artykułu?

Obecnie w wynikach wyszukiwanych wspierane jest wyświetlanie artykułów z jednym autorem. Poza tym Google eksperymentuje z optymalnym wyświetlaniem wyników wyszukiwania z więcej niż jednym autorem.

Jak zablokować wyświetlanie się autora w wynikach wyszukiwania?

Najszybszym sposobem na zablokowanie wyświetlania się autora w wynikach wyszukiwania jest zablokowanie możliwości indeksowania profilu Google+ autora. Inny sposób to usunięcie linków do witryny z profilu Google+ (sekcja Udzielam się w) lub usunięcie znaczników autorstwa z witryny.

Czym różnią się znaczniki rel=”author” i rel=”publisher”?

rel="publisher" służy łączeniu witryny firmowej ze stroną firmową Google+. Natomiast rel="author" pozwala na powiązanie konkretnych artykułów z profilem Google+ autora. Znaczniki te są od siebie całkowicie niezależne.

Czy można wskazać autora stron produktów, itp.?

Google odradza stosowanie znaczników autorstwa na stronach, które nie przedstawiają punktu widzenia autora czy analizy tematu, takich jak strony produktów w sklepie internetowym.