remarketingPan Piotr jest właścicielem sklepu internetowego dlamamyidziecka.pl. Swoją stronę reklamuje dzięki programowi AdWords. Chce zwiększyć zyski z reklamy. Zastanawia się nad nowymi sposobami uzyskania większej sprzedaży. Może mu w tym pomóc REMARKETING.

Remarketing pozwala na dotarcie z reklamą do osób, które już odwiedziły naszą stronę, ale z jakichś przyczyn nie dokonały zakupu.  Przyjrzyjmy się następującym sytuacjom:

Magda jest młodą kobietą w ciąży, chce dobrze wyglądać. Po wpisaniu frazy odzież ciążowa pojawia jej się link do strony dlamamyidziecka.pl. Kobieta klika na link i odwiedza sklep. Nie znajduje tam jednak nic interesującego, więc rezygnuje z dalszego przeglądania strony. Kilka dni później do sklepu wchodzi nowa kolekcja odzieży ciążowej. Pani Magda przeglądając strony internetowe dotyczące odżywiania w ciąży, widzi reklamę sklepu dlamatkiidziecka.pl informującą o wprowadzeniu nowej kolekcji.

Nowa kolekcja
Dla Kobiet w Ciąży. Modne
fasony i wzory. Tanio. Sprawdź!
dlamamyidziecka.pl

Klika na reklamę. Odwiedza sklep i dokonuje zakupu.

Magda szuka modnej odzieży ciążowej za pośrednictwem internetu. Po wpisaniu frazy odzież ciążowa pojawia jej się link do strony dlamamyidziecka.pl. Ogląda tuniki ciążowe, ale nie decyduje się na ich zakup. Kilka tygodni później sklep obniża ceny tunik. Magda korzystając z internetu dostrzega reklamę sklepu, który odwiedziła kilka tygodni wcześniej z informacją o obniżce cen.

Obniżka 50% Tuniki
Dla Kobiet w Ciąży. Modne
fasony i wzory. Tanio. Sprawdź!
dlamamyidziecka.pl

Odwiedza sklep i dokonuje zakupu tuniki po niższej cenie.

Magda urodziła zdrową córeczkę. Często odwiedza forum poświęcone młodym matkom. Podczas jednej z wizyt na stronie zauważa reklamę sklepu dlamamyidziecka.pl. Klika na link, zostaje przekierowana na podstronę z odzieżą niemowlęcą i kupuje kilka ciuszków dla swego maleństwa.

Ubranka dla Noworodka
Modne fasony i wzory. Tanio
Sprawdź koniecznie i kup!
dlamamyidziecka.pl

Na tym właśnie polega remarketing. Przygotowujemy specjalną reklamę dla osób, które już widziały naszą stronę, a więc potencjalnie były zainteresowane zakupami, ale z różnych powodów nie dokonały zakupu. Warto do nich wrócić z reklamą i poinformować o zmianach w ofercie, obniżkach, ulepszeniach. Czy to jest bardzo skomplikowane? Zupełnie nie. Wystarczy otagować stronę specjalnymi kodami do remarketingu.  Jeden kod umieszczamy na stronie głównej lub stronach z poszczególnymi produktami bądź grupami produktów. Drugi kod na stronie z podziękowaniem za zakupy, czyli stronie którą uznamy za nasz cel. Następnie zastanawiamy się jakiej grupie osób przedstawić reklamy.

Mamy wiele możliwości:

  • Wracamy z reklamą ogólną do osób, które odwiedziły jedynie stronę główną, ale nie dokonały konwersji.
  • Wracamy z reklamą informującą o zniżce na produkt do osób, które oglądały tę konkretną grupę produktów, ale nie dokonały konwersji.
  • Wracamy z reklamą produktu B, do osób, które kupiły produkt A.

Możliwości może być znacznie więcej. Wszystko zależy od profilu naszego biznesu oraz strony.

I jeszcze jedna ważna informacja reklamy remarketingowe pojawiają się na stronach sieci partnerskiej wyszukiwarki Google, a nie w samej wyszukiwarce.