Statystyki autora – wyświetlenia i kliknięcia w Google
Google ciągle rozwija funkcjonalność wyświetlania autorów zawartości w swoich wynikach wyszukiwania. Od niedawna Narzędzia dla webmasterów Google udostępniają nowy raport pokazujący statystyki wyszukiwarki dla autora treści. Raport Author Stats zbiera informacje na temat wyświetleń i kliknięć stron w wynikach wyszukiwania Google, których zweryfikowanym autorem jest osoba zalogowana w Narzędziach dla webmasterów.
Statystyki autora w Narzędziach dla webmasterów
Weryfikacja autora
Statystyki autora są dostępne po powiązaniu tworzonej zawartości z profilem Google. Można tego dokonać weryfikując swój adres e-mail w profilu Google+ lub linkując miedzy sobą stronę z własnymi treściami i profil Google+.
Statystyki autora
Aby zobaczyć raport, trzeba przejść na stronę główną Narzędzi dla webmasterów, zalogować się na konto Google autora treści i przejść do raportu Statystyki autora (Author Stats) w sekcji Laboratorium (Labs).

Raport Statystyki autora
Statystyki są także dostępne z poziomu raportów monitorowanej w narzędziach dla webmasterów witryny. Funkcjonalność jest na razie w fazie eksperymentalnej, ale ma być na bieżąco dopracowywana.
Dlaczego autorstwo ma znaczenie
Znaczenie dla autorów
- Wyróżnienie i weryfikacja swojej zawartości w wynikach wyszukiwania
- Pozyskanie nowych śledzących profil autora w Google+
- Pomoc w odszukiwaniu innej zawartości tego samego autora.
Znaczenie dla użytkowników
- Pomoc w odszukiwaniu zawartości online o wysokiej, zweryfikowanej jakości
- Umożliwienie czytelnikom kontaktu z autorami treści poprzez sieć Google+.
Profil Google+ w wynikach wyszukiwania
Profil Google+ może pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Sposób prezentowania profilu Google+ i jego pozycji w wynikach wyszukiwania zależy m.in. od tego czy jesteśmy zalogowani na konto Google oraz czy odnaleziony profil Google+ jest w naszych kręgach. Podczas wyszukiwania w formie „imię nazwisko” profil Google+ wyświetlany był na pierwszej pozycji, jeśli nie została odnaleziona inna wartościowa zawartość. Dla osób prowadzących własne blogi profil Google+ spadał na niższe pozycje w TOP10, a nawet dalej. Po dodaniu wyszukiwanej osoby do swoich kręgów profil Google+ przeskakuje na pierwszą pozycję i są wyświetlane dla niego dodatkowe elementy generowane na podstawie aktywności w sieci Google+.
Po zalogowaniu na konto Google wyniki wyszukiwania mogą diametralnie się różnić. Oprócz standardowej personalizacji, polegającej na śledzeniu historii naszych wyszukiwań, promowane są treści, które sami udostępniliśmy w Google+, którym daliśmy +1 lub zrobiły to osoby z naszych kręgów Google+. Wyniki wyszukiwania stają się co raz bardziej społecznościowe. Czy to poprawi ich jakość?