Nie trzeba już nikomu powtarzać, że kilka tygodni temu nasz świat stopniowo zaczął przenosić się do digitalu. Nasze walle i feedy zalała komunikacja z hashtagiem #zostanwdomu, a marki starają się wykorzystać fakt, że ich odbiorcy znacznie częściej i dłużej scrollują teraz swój ekran. 

Jednak więcej czasu spędzanego przez nas w sieci oznacza też większą liczbę komunikatów. Dlatego ważne jest, by się wyróżnić. A w tym pomoże jak zwykle… dobry pomysł! Przedstawiamy nasz subiektywny spis ciekawych case’ów z polskiego podwórka, które przykuły naszą uwagę w social mediach w ostatnich tygodniach. 

KULTURA

GOING.

Going., czyli aplikacja stanowiąca kalendarz eventowy całej Polski, zdecydowała się na pomoc w zbiórce funduszy dla klubów i organizatorów wydarzeń kulturalnych. W ramach akcji #BiletWsparcia można wesprzeć wybrane miejsce lub inicjatywę kulturalną, które musiały wstrzymać swoją działalność w wyniku pandemii. Akcja zyskała już popularność na Facebooku, a pomóc można obecnie aż 32 podmiotom.

Going. nie zapomniał też o zmianie swojej standardowej komunikacji:

UP TO DATE

Festiwal Up To Date, znany ze swojej niestandardowej komunikacji i szybkich reakcji na otaczającą rzeczywistość, już kilka dni po oficjalnym zamknięciu szkół poczynił pierwsze ruchy w kierunku umilania swoim odbiorcom siedzenia w domu. Na fanpage’u festiwalu pojawił się bardzo odpowiedzialny komunikat oraz live, który trwał… 8 godzin. 

Organizatorzy postanowili też stworzyć cykl „Dom pełen muzyki”, w którym zaproszeni artyści dzielą się swoimi playlistami muzycznymi do odsłuchu w domu na YouTubie i Spotify.

Muzeum Powstania Warszawskiego

Muzeum przeniosło się całkowicie do świata wirtualnego i od początku świetnie sobie w nim radzi. Możemy razem z przewodnikami na żywo zwiedzić poszczególne części ekspozycji, a dodatkowo dla uczniów w różnym wieku transmitowane są lekcje historii live. Oto przykład wzorowego wykorzystania zasobów muzeum i potencjału narzędzi Facebooka!

Zachęta

Narodowa Galeria Sztuki Zachęta również postanowiła zaprosić odbiorców do podziwiania swoich ekspozycji w formie online dzięki regularnym transmisjom na żywo na swoim fanpage’u. Nie zapomniano też o najmłodszych odbiorcach – dla nich zorganizowano twórcze warsztaty kreatywne nawiązujące do wystaw lub kolekcji galerii. Świetny pomysł na zaangażowanie całych rodzin!

Zachęta, idąc o krok dalej, nawiązała współpracę ze studio Wnętrza 3D, które przygotowało trójwymiarowy model gmachu galerii i naniosło na niego zarejestrowaną zawartość wystaw. To pozwoli na wirtualny spacer w jeszcze głębszym wymiarze!

Gutek Film

Gutek Film znowu pokazał, że potrafi zadbać o kinomaniaków. W ramach akcji “Uzależnieni od kina… w domu” zaprasza znanych i lubianych do stworzenia subiektywnej listy perełek filmowych, które w końcu mamy czas nadrobić. Garść świetnych tytułów zaopatrzona jest zawsze w linki do platform filmowych online, więc wystarczy dosłownie kliknięcie, by przenieść się do świata najlepszego kina. Czapki z głów, bo dobrze wiemy, ile czasu i energii zabiera nam wieczorne przeczesywanie Netflixa w poszukiwaniu wymarzonego tytułu… ;)

SPORT

Chodakowska

Ewa Chodakowska od lat udowadnia, że jest królową treningów online – posiada zresztą swoją własną platformę beactivetv. Obecna sytuacja umożliwiła jej jednak prowadzenie codziennych treningów na żywo, które sportsmenka transmituje na swoich profilach: IGTV i Facebooku. Posiadając ogromną rzeszę odbiorców, generuje olbrzymie zasięgi, a live’y prowadzi ze swojego domu konsekwentnie każdego dnia. To świetne posunięcie, biorąc pod uwagę fakt, że trening na żywo wykonywany razem z innymi internautkami jest z pewnością o wiele bardziej angażującym doświadczeniem niż kolejne odtwarzanie nagranego już wcześniej materiału. Polecamy!

MultiSport

W moc treningów live wierzy też MultiSport, organizując swoje sportowe spotkania online kilka razy dziennie. Odbiorcy mają do wyboru treningi różnego rodzaju i z różnymi trenerami, co daje im namiastkę korzystania z grafiku „prawdziwego” klubu fitness.

Podoba nam się, że MultiSport nie zapomniał o najmłodszych odbiorcach. A myślą o nich przygotował rodzinne wersje treningów w piżamach – w końcu jesteśmy w domu ;)

GASTRO

PIZZA BOYZ

Case tej warszawskiej miejscówki pokazuje, jak cenne jest zbudowanie tzw. LOVE BRANDU. Pizzeria oprócz standardowego wzmocnienia komunikacji o dowozie pizzy wypuściła okazjonalne koszulki z hasłem „SUPPORT YOUR LOCAL PIZZA DEALER”, które świetnie celują w target grupę PIZZA BOYZ i są spójne z ich dotychczasową komunikacją. Oprócz tego hasło podkreśla istotę wspierania lokalnych marek w dobie kryzysu, z czym lubi się utożsamiać generacja Z. Strzał w dziesiątkę!

Coffeedesk

Live’y to narzędzie, które wykorzystuje teraz większość marek. Pytanie tylko, czy każda powinna?  Czy na pewno wszyscy odbiorcy będą zainteresowani naszym contentem? Może warto nasz czas i energię zainwestować teraz w innego rodzaju działania online? Tutaj sprytem wykazała się kawiarnia Coffeedesk, która – zanim rozpoczęła swój cykl live’ów o tematyce kawy – postanowiła zadać to pytanie swoim fanom w formie prostej ankiety:

Dopiero po uzyskaniu pozytywnego feedbacku zdecydowała się ruszyć ze swoim cyklem live’ów. Dodatkowo 10% przychodów przeznacza na działania CSR związane z koronawirusem:

Widzimy tu spójną strategię i przemyślane użycie dostępnych narzędzi w social mediach. Super :)