tag kanoniczny

Założenia testu

Założeniem eksperymentu była próba linkowania do strony A ze strony B trzema różnymi anchor tekstami przy jednoczesnym dostarczeniu wartości przez wszystkie z nich (obejście zasady first link counts). Wybrano 3 losowe słowa kluczowe, stworzono wewnętrzną stronę, utworzono 3 odnośniki do różnych adresów URL, na których umieszczono tag kanoniczny wskazujący na stronę główną. Pomysł ilustruje poniższa grafika:


[singlepic id=109 w=320 h=240 float=center]

Następnie sprawdzono występowanie słów w Google:
[singlepic id=110 w=320 h=240 float=center]
[singlepic id=111 w=320 h=240 float=center]
[singlepic id=112 w=320 h=240 float=center]

Zakupiono nową domenę bez linków przychodzących i nie zwracającą wyników w indeksie:
[singlepic id=113 w=320 h=240 float=center]

Tworzenie strony głównej

Skorzystano z gotowego szablonu witryny z losową zawartością. Główną zmianą było dodanie warunku wstawiającego tag kanoniczny, jeżeli żądany URL posiada jakikolwiek parametr:

<? if (isset($_GET[keyword])) { ?>
<link rel="canonical" href="http://www.jogosonlinedecorrida.com.br" />
<? } ?>

Należy podkreślić również to, że żadne z tych trzech słów kluczowych nie występowało na stronie głównej.

Strona wewnętrzna

Kolejnym krokiem było stworzenie strony wewnętrznej, która zawierała 3 linki w różnych obszarach strony – w nagłówku, w treści, w stopce. Odpowiednio były to linki z następującymi anchor tekstami i adresami docelowymi:

  • „nanuoretfcvds ksabara1″ (http://www.jogosonlinedecorrida.com.br/?keyword=key1)
  • „esjstisfdfkf aasjdkwer” (http://www.jogosonlinedecorrida.com.br/?keyword=key2)
  • „gisrterssia fdswreasfs” (http://www.jogosonlinedecorrida.com.br/?keyword=key3)

Na stronie tej umieszczono również znacznik meta <meta content=”noindex,follow” />, tak aby nie została ona zindeksowana na testowe słowa kluczowe.

Indeksowanie zawartości

Po zindeksowaniu stron testowych (po stworzeniu mapy witryny XML i zgłoszeniu w Narzędziach dla webmasterów Google) wykonano wyszukiwania 3 słów kluczowych. Strona główna pojawiła się jako wynik dla wszystkich 3 testowanych słów:

[singlepic id=116 w=320 h=240 float=center]
[singlepic id=114 w=320 h=240 float=center]
[singlepic id=115 w=320 h=240 float=center]

Wnioski

Test ten daje podpowiedź jak Google traktuje anchor tekst do strony z tagiem rel=”canonical”. Eksperyment pokazał, że Google przekazało wartość przez wszystkie 3 linki (3 anchor teksty) po zastosowaniu znacznika rel=”canonical” jako „lejka”. Był to jednak pojedynczy eksperyment, który wymaga sprawdzenia w rzeczywistej witrynie.

Źródło: http://www.seomoz.org/blog/using-canonical-tag-to-get-more-than-one-anchor-text-value-11283