SMX Advanced 2011 Panda update

Na ostatniej konferencji SMX Advanced Danny Sullivan rozmawiał z Mattem Cuttsem o najnowszej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki, znaczniku rel=”author” i Facebooku. Rozmowie przysłuchiwał się miś Panda. Czego dowiedział się od najważniejszego wojownika ze spamem w Google?

 

 

 

Aktualizacja Panda

  • Trwają prace nad wyeliminowaniem przypadków, w których po aktualizacji Panda witryny kopiujące treści zajmują lepsze pozycje niż strony z ich oryginalną wersją.
  • Niedługo zostanie wprowadzona kolejna (już przygotowana) wersja aktualizacji Panda.
  • Nie wiadomo kiedy aktualizacja Panda zostanie wdrożona na całym świecie, nie tylko w wynikach wyszukiwania w języku angielskim.
  • Żadne witryny nie są ręcznie wykluczane spod działania zaktualizowanego algorytmu wyszukiwarki.
  • Panda update nie jest nakierowany bezpośrednio na użyteczność stron, ale należy przykładać do niej wagę, bo jest to czynnik, który sprawia, że ludzie lubią daną witrynę.
  • Druga wersja aktualizacji Panda wykorzystuje zagregowane informacje o blokowanych witrynach, ale tylko w przypadku wysokiego stopnia ich wiarygodności.

Znacznik autorstwa

  • Koncepcja znacznika autorstwa opiera się na założeniu, że jeśli autor zawartości jest godny zaufania, to mniejsze znaczenie ma to w jakiej witrynie został opublikowany jego artykuł.
  • Mając do wyboru metadane autora zdefiniowane przez Schema.org oraz znacznik rel="author" lepiej wykorzystywać rel=”author”.

Facebook

  • Wysoka korelacja udostępnień linków na Facebooku z rankingami Google jest dobrym przykładem tego, że korelacja nie jest równoznaczna związkom przyczynowo-skutkowym, ponieważ Google nie ma dostępu do tych danych.
  • Matt nie planuje w najbliższym czasie powrócić na Facebooka (po usunięciu konta około półtora roku temu).

Sullivan Cutts i Panda

A Panda siedzi i zawija je w te sreberka..

Źródło: http://searchengineland.com/smx-advanced-liveblog-you-a-keynote-with-googles-matt-cutts-80576