PageRank witryny a liczba indeksowanych podstron (test na podstawie twierdzenia Matta Cuttsa):

  • Dodanie sitemapy XML spowodowało nagłe przyspieszenie indeksacji stron (nawet tych nie umieszczonych w mapie).
  • Liczba stron przemierzonych przez Googlebota po wysłaniu sitemapy dla nowej witryny bez linków przychodzących z PR=0 wskazuje, że zależność między PR a liczbą przeszukiwanych podstron nie jest warta uwagi.

 

    Ograniczenie liczby linków na stronę:

  • Ograniczenie jest uzasadnione tylko ze względu na dobro użytkowników.
  • Na stronach posiadających 250 linków wszystkie zostały przemierzone przez Googlebota (nawet jeśli strona nie miała linków przychodzących).
  • Na stronach z 5000 linków zachowanie Googlebota wskazuje na problemy z poradzeniem sobie z taką ilością linków.

 

    Moc linków w tagach nagłówków:

  • Test nie wykazał zwiększenia wagi odnośników umieszczonych w tagach HTML nagłówków (co nie oznacza, że waga słów w nagłówkach nie była większa).

 

    Obsługa JavaScript:

  • W teście Googlebot wykonał tylko prosty kod funkcji document.write (nie oznacza, to że nie jest w stanie wykonywać bardziej zaawansowanych skryptów, ale być może wysiłek w tym kierunku jest podejmowany tylko w niektórych przypadkach, np. zależnie od liczby linków przychodzących).

 

    Breadcrumbs:

  • W teście Googlebot przeszukiwał bardziej zagłębione strony niż te z wyższych poziomów, więc wydaje się, że Google kiepsko radzi sobie w rozpoznawaniu struktury witryny na podstawie lokalizatora.

 

    Długość adresu URL a kolejność indeksowania:

  • Strony z krótkim URLem są odwiedzane wcześniej niż te z długim.
  • Długość URL może być elementem manipulacji kolejnością indeksowania stron (im ważniejsza strona, tym krótszy URL).

 

(Żródło: http://www.seomoz.org/blog/googlebot-new-insights)