White hat SEO jako inwestycja w przyszłość
Matt Cutts opowiada dlaczego warto inwestować tylko w dozwolone techniki SEO i jak to robić w sytuacji, gdy w rankingach wygrywają serwisy stosujące black hat SEO. White hat SEO przynosi efekty w sposób ewolucyjny, ale długotrwały, opierający się zmianom algorytmów, mających na celu wyeliminowanie z rankingu stron stosujących zakazane techniki.
Jak i dlaczego konkurować dozwolonymi technikami ze spamerami i serwisami stosującymi black hat SEO?
- White hat SEO opiera się próbie czasu, jest strategią długoterminową.
- Sukces black hat SEO jest zwykle krótkotrwały.
- Sukces serwisu wykorzystującego black hat SEO jest nagły tak samo jak upadek, podczas gdy wskazane techniki powodują budowanie autorytetu i reputacji oraz stopniowe wygrywanie z nieuczciwą konkurencją.
- Google ciągle pracuje nad wykrywaniem technik spamerskich, więc to co spowodowało sukces może w niedługim czasie stać się przyczyną porażki.
- Nieuczciwe witryny stosujące w SEO zakazane praktyki mogą być zgłaszane przez odpowiedni formularz (https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=pl).
- Należy skoncentrować się na budowaniu unikalnej wartościowej treści nie zapominając o działaniach marketingowych pozwalających na dotarcie z nią do internautów.
- Tworząc serwis w komercyjnej kategorii, atakowanej przez spamerów, warto rozpocząć budowanie autorytetu od niszy powiązanej tematycznie, ale o mniejszej konkurencji, stopniowo wkraczając na trudniejszy rynek.
