Poniżej najważniejsze stwierdzenia dotyczące chmury tagów wynikające z wypowiedzi Matta Cuttsa:

  • Chmurę tagów należy rozpatrywać jako listę linków, która może mieć zarówno korzystny jak i negatywny wpływ na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek.
  • Za duża chmura tagów może zostać uznana za keyword stuffing (dosł. napychanie słowami kluczowymi).
  • Niewielka liczba linków, znajdująca się poza chmurą tagów nie jest postrzegana negatywnie, ale może powodować przepływ PR do stron tagów (być może nie potrzebnie uszczuplając jego pulę)
  • Chmura we Flash lub JavaScript może być atrakcyjna dla użytkowników, ale Google może nie być w stanie wyodrębnić linków (istotne przede wszystkim w sytuacji kiedy np. tagi zastępują odnośniki do kategorii).
  • Poprawnie zbudowane linki do kategorii są wystarczającym sposobem nawigacji.

Źródło: http://www.youtube.com/watch?v=bYPX_ZmhLqg