Poniżej przedstawione zostały wskazówki optymalizacji SEO filmów wideo na YouTube. Filmy takie mogą być następnie osadzane w witrynie, mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, czy też zawierać link do witryny zewnętrznej. Jest to dobra metoda linkbaitingu oraz budowania popularności i reputacji w sieci.

YouTube Basic[singlepic id=105 w=125 h=70 float=center]

  • Należy pamiętać, aby ustawić film wideo jako publiczny – umożliwi to jego wyszukiwanie.
  • Umieszczając link w opisie należy używać prefiksu http:// w URL.
  • Ważny jest wybór odpowiedniej kategorii dla wideo.
  • Należy używać opisu, aby faktycznie opisać film wideo. Można napisać krótkie opowiadanie w tym polu, ale nie wolno przesadzać. Nie powinno się upychać w opisie słów kluczowych i niepowiązanych informacji.
  • Warto oznaczyć wideo odpowiednimi tagami, jednak tak aby nie spamować.
  • W przypadku posiadania więcej niż jednego filmu wideo, warto używać adnotacji, aby skierować oglądających do następnego filmu, swojego kanału, odpowiedzi wideo itd.
  • Nie należy używać cudzych materiałów, szczególnie muzycznych. YT może ukarać za używanie materiałów chronionych prawami autorskimi.
  • Warto wstawić przynajmniej jedno wezwanie do akcji (ang. call to action): link do swojej witryny, adnotację, itd. Daje to użytkownikowi możliwość zobaczenia dodatkowej zawartości.
  • Dobrym rozwiązaniem jest uczestniczenie w społeczności (komentarze, odpowiedzi wideo, oceny). Nawet jeśli ludzie kogoś nienawidzą, prawdopodobnie będą odwiedzać jego kanał choćby po to, aby zostawić złośliwy komentarz oraz oglądać jego filmy, aby sprawdzić kim jest.

YouTube Intermediate[singlepic id=106 w=125 h=70 float=center]

  • YT używa w przybliżeniu 22 słów opisu dla zapytań. Należy próbować powiązać słowa kluczowe, tak aby opisać jak najwięcej w pierwszych 22 słowach, które widzą zarówno użytkownicy, jak i YT.
  • Miniatury są ważne, więc należy wybrać odpowiednią.
  • Warto znaleźć użytkowników w swoim rynku docelowym i dodać ich do znajomych.
  • Istotne jest pozyskanie subskrybentów. Subskrypcje i komentarze pojawią się automatycznie, jeżeli filmy będą wartościowe. Można zastosować również specjalne narzędzia: TubeToolbox.
  • Warto zostać specjalistą YouTube Insight, które daje wiele informacji przydatnych przy tworzeniu kolejnego wideo.
  • Powinno się stworzyć transkrypcję filmu (plik z napisami, np. za pomocą CaptionTube). Pomoże to w indeksowaniu, pozwoli na zapoznanie się z treścią niesłyszącym oraz zapewni wsparcie językowe.

YouTube Expert[singlepic id=107 w=125 h=70 float=center]

  • Przed rozpoczęciem warto przeprowadzić badanie. Można użyć narzędzia propozycji słów kluczowych YT, aby oszacować liczbę wyszukiwań, powiązane słowa kluczowe, itp.
  • Warto sprawdź API YouTube, kanały RSS YT.
  • Nazwa pliku wideo ma znaczenie. Należy ją zoptymalizować podobnie jak tytuł.
  • Powinno się przeanalizować konkurencję. Sprawdzić linki przychodzące i zobaczyć z kim mamy do czynienia.
  • Warto wysłać plik do różnych stron wideo i śledź działanie, np. narzędziem tubemogul czy PixelPipe.
  • Czas filmu wideo (np. 00:21) dodany w polu opisu automatycznie zostanie linkiem do konkretnego miejsca w filmie. Warto użyć go do stworzenia mini mapy wideo oraz dodatkowo do transkrypcji wideo.
  • Adnotacje mają możliwość stać się linkami wychodzącymi. Wezwania do akcji wewnątrz filmów mogą linkować poza Google (prawdopodobnie tylko dla non-profit).

Zobacz nasze wcześniejsze wpisy związane z filmami wideo i YouTube:

(Żródło: http://www.distilled.co.uk/blog/social-media/youtube/youtube-seo/)
1 komentuj

Trackbacks & Pingbacks

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz