Artykuł na SEOmoz (oraz komentarze) zawiera praktyczne wskazówki, jak zdominować wyniki wyszukiwania dla zapytań związanych z nazwą marki, firmy lub danymi osoby. Jest to szczególnie istotne w świetle ostatnich doniesień o rozstrzygnięciu kwestii spornej dotyczącej znaków towarowych. Nowe zasady pozwalają, aby firma reklamująca się w Google używała słownych znaków towarowych (np. nazw marek, produktów) jako swoich słów kluczowych. Opisane zapełnienie wyników wyszukiwania pozwala na ograniczenie przechodzenia użytkowników poszukujących konkretnej marki na strony konkurencji oraz pomaga w chronieniu reputacji.

Cenne rady zawierają się w następujących punktach:

  1. Warto stworzyć serwis w domenie Nazwa-Marki.com i wykorzystać go do promowania w Internecie innych stron, które mówią o marce (firmie), takich jak profile w serwisach społecznościowych, wywiady, recenzje itp. Pozwala to na ich wzmocnienie pod względem linkowania i trafności, a przez to wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania marki (firmy). Warto stosować anchor teksty w stylu „Nazwa-Marki na Facebooku„. Poza tym nazwa domeny w postaci nazwy marki zwiększa jej potencjał rankowania w wynikach wyszukiwania marki. Nie tylko poprzez samo występowanie słowa kluczowego w adresie URL, ale również ze względu na ‘wymuszenie’ linkowania zewnętrznego zawierającego nazwę marki (zewnętrzne linki często przyjmują po prostu nazwę domeny jako anchor tekst).
  2. Warto zbudować alternatywną witrynę marki (firmy). Stworzenie kolejnej strony marki w odpowiednio dobranej i innej niż główny serwis domenie pozwala na wykorzystanie drugiej pozycji w SERP.
  3. Skuteczne powinno być również stworzenie profili w mediach społecznościowych. Profile w serwisach społecznościowych (np. Facebook, Twitter) pozwalają na zapełnienie wyników wyszukiwania marki, gdyż znajdują się w domenach z dużym autorytetem. Profil społecznościowy jest także wartościowym wynikiem z punktu widzenia użytkowników.
  4. Dobrą taktyką zapełniania nie wykorzystanych jeszcze wyników wyszukiwania jest linkowanie do powiązanych wywiadów, newsów i artykułów z głównego serwisu (Nazwa-Marki.com).
  5. Istotne są również kampanie PPC. Reklamowanie się na nazwę marki czy firmy pozwala na kontrolowanie reklam wyświetlanych w wynikach wyszukiwania związanych z nazwą marki. Jest to pomocne przy samym budowaniu marki, a poza tym zwiększa wskaźnik CTR – zarówno poszczególnych reklam jak i pierwszego wyniku w SERP.
  6. Warto dodać firmę do Google Miejsca oraz do najlepszych katalogów firm, a także do serwisów pozwalających na wystawianie opinii.
  7. Warto zachęcać swoich klientów do wystawiania dobrych opinii w serwisach z recenzjami.
  8. Dobrą praktyką jest wykorzystanie firmowych zdjęć oraz filmów do wypełnienia wyników wyszukiwania dla grafik i wideo.
  9. Istotne jest także śledzenie stron opinii oraz blogów branżowych, bowiem wpisy z nich pochodzące często pojawiają się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania marki. Jeśli opinie są negatywne, mogą wyrządzić poważne szkody wizerunkowi firmy.

Performance Media posiada w swojej ofercie SEO Wizerunkowe.

(Źródło: http://www.seomoz.org/blog/whiteboard-friday-dominate-your-brand-search-engine-result-page)

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz