Google wprowadził zmiany zasad dotyczących wyświetlanych adresów url w treściach reklamowych AdWords. Do tej pory królowała zasada – jedna domena, jeden link. Oznaczało to, że tylko jedna firma, której witryna umieszczona była na serwerze w danej domenie, mogła wyświetlać się w ramach programu reklamowego Google AdWords. Nawet jeśli były to różne subdomeny.

Obecnie w wyświetlanym adresie url można zastosować domenę i ścieżkę, która umożliwi identyfikację witryny firmy, spośród wielu innych dostępnych w tej samej domenie.

W praktyce oznacza to, że zwiększy się liczba linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google, gdyż zarówno firma  posiadająca witrynę x.domena.pl, jak i firma z witryną  y.domena.pl  będzie mogła reklamować się w programie Google AdWords.

Przykład:

POPRAWNIE

Wyświetlany url:  www.zabawki.domena.pl

Docelowy url:  www.zabawki.domena.pl

NEPOPRAWNIE

Wyświetlany url:  www.domena.pl

Docelowy url: zabawki.domena.pl