Odpowiednie wykorzystanie informacji dotyczących zachowań użytkowników w serwisie  może być świetnym sposobem na zwiększenie współczynników konwersji.

  1. Personalizowane wrażenia użytkownika:
    Ostatnio swoją świetność przeżywają różne serwisy społecznościowe i mikroblogowe, przez co popularne stało się umieszczanie przycisków społecznościowych w witrynach. Jest to dobra technika marketingu wirusowego. Niestety mnogość takich serwisów powoduje, że przyciski mogą stać się nieczytelne. Ciekawym rozwiązaniem jest wyświetlanie użytkownikom przycisków tylko tych witryn, z których prawdopodobnie korzystają, zostało to dokładnie opisane we wpisie: http://www.niallkennedy.com/blog/2008/02/browser-history-sniff.html.
    Sztuczka ta może zostać wykorzystana do dowolnego dostosowywania zawartości na podstawie historii przeglądania użytkownika.
  2. Skieruj ponownie do siebie:
    Retargeting‚ w sieciach reklamowych polega na tym, że jeżeli użytkownik odwiedził witrynę, ale nie dokonał zakupu, to w jego przeglądarce zostanie zapisane odpowiednie ciasteczko. Kiedy odwiedzi inne witryny obsługiwane przez sieć reklamową, w której uczestniczy ta witryna, ciasteczko zostanie odczytane, a użytkownikowi zostanie wyświetlona reklama produktu. Technika ta ma zastosowanie w odniesieniu do użytkowników, którzy odwiedzili już daną witrynę. Z kolei historia przeglądania może zostać wykorzystana, aby wyświetlać odpowiednią zawartość w przypadku, gdy użytkownik odwiedził inne strony piszące o danej firmie. Można sprawdzić, czy użytkownik odwiedzał inne serwisy informujące o danej firmie, oferowanych przez nią produktach, itp.  i wówczas wyświetlić odpowiednią zawartość, np. informującą o rabacie na dany produkt (potencjalnie poszukiwany przez użytkownika). Remarketing w Google na naszym blogu.
  3. Znajdź klientów kokurencji:
    Technika umożliwia sprawdzenie, czy użytkownik odwiedzał strony firm konkurencyjnych lub czy szukał konkurencyjnych produktów na innych stronach. Wtedy można np. zaprezentować porównanie produktów użytkownikom, którzy widzieli już produkt konkurencji. Ciekawy przykład: bank, który sprawdzał, czy odwiedzający jest klientem innego banku (tak, jeśli odwiedzał stronę logowania innego banku) i oferował gratyfikacje pieniężną za rezygnację z dotychczasowego konta i założenie nowego.
  4. Personalizacja stron z Google Analytics:
    Google Analytics oferuje mechanizm, który pozwala na dostosowywanie treści do użytkowników. Rozwiązanie umożliwia dodawanie niestandardowych zmiennych do kodu śledzącego, a następnie odczytywanie ich zawartości i wykorzystywanie jej w funkcjach JavaScript. Technika ta umożliwia np. wyświetlenie specjalnej oferty klientom, którzy zakupili wcześniej jakiś produkt lub tym, którzy powrócili do serwisu, poprzednim razem nic nie kupując.

(Źródło: http://www.seomoz.org/blog/create-a-better-performing-website-using-one-sneaky-tactic)

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz