Facebook Ads to system reklamowy, dzięki któremu możemy wyświetlać treści reklamowe precyzyjnie wybranym grupom odbiorców.
Dlaczego reklama na Facebooku jest tak skuteczna? Jako użytkownicy największego portalu społecznościowego na świecie udostępniamy bardzo wiele informacji, zaczynając od danych demograficznych, poprzez informację o tym co nas interesuje (obejrzenie video, przewinięcie karuzeli, obserwowanie fanpage, etc.), skończywszy na danych o profilach odwiedzanych stron internetowych, na których jest zainstalowane narzędzie analityczne Pixel FB.
Jako reklamodawcy możemy korzystać zarówno z targetowania po zainteresowaniach, zachowaniach czy stanowiskach zawodowych, jak również tworzyć grupy niestandardowe, dzięki którym możemy się odwoływać do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową (remarketing) czy też zobaczyły zdefiniowany % naszego video. Z kolei na bazie grup niestandardowych możemy tworzyć tzw. Lookalike’i, czyli grupy podobne do osób z grupy wyjściowej (np. Lookalike z osób, które zakupiły nasz produkt w ciągu 7 dni).
Reklama może być wyświetlana jednocześnie na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz sieci Audience Network, dzięki czemu mamy możliwość zwiększyć zasięg naszych reklam oraz obniżyć koszty ich wyświetleń. Reklama może się pojawiać zarówno w newsfeedzie i relacjach, jak również innych umiejscowieniach, które są dostępne dla danego celu reklamowego, np. skrzynka odbiorcza Messengera czy prawa kolumna na Facebooku dla reklam na komputerach.