Jest to optymalizacja wszystkiego, co wiąże się ze stroną Klienta i zmianami dokonywanymi w jej obrębie. Składa się z działań, do których należą:
Optymalizacja techniczna
Zaczyna się od przygotowania audytu technicznego. Jego celem jest zdiagnozowanie wszelkich błędów dotyczących technicznej jakości strony, jej komunikacji z wyszukiwarką i zaproponowanie rozwiązań tych problemów. Bierze się pod uwagę dosłownie wszystko: od architektury serwisu, statusów HTTP, meta danych przez URLe (optymalizacja samego adresu), po szalenie istotną szybkość ładowania strony i tego, jak w ogóle radzi sobie w kwestii performance’u.
Content
Optymalizacja contentu na stronie to również długi i ważny proces. Dokładna analiza istniejącego contentu, research słów kluczowych i zaproponowanie poszerzenia fraz o te, które są związane ze stroną, mają potencjały, ale nie stworzono pod nie żadnych treści, propozycja tematów, rozbudowa serwisu o długie, wartościowe, tworzone przez ekspertów, lecz pisane przyjaznym językiem artykuły.
Inne aspekty
Między innymi linkowanie wewnętrzne, responsywność, podstawowe kwestie związane z UX.